این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۵۵-۱۶۰

عنوان فارسی جایگاه هوش های چندگانه در دست یابی به اهداف مراکز آموزش الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: در این مقاله، جایگاه هوش‌های چندگانه در اثربخشی نظام آموزش الکترونیکی بررسی شده است. بدین منظور، ابتدا مشکلات فراروی موسسات آموزشی الکترونیکی، نحوه کار تیمی و مفهوم هوش‌های چندگانه معرفی شده و سپس به معرفی الگو پرداخته شده است. به‌نظر می‌رسد که استفاده از هوش‌های چندگانه در ایجاد و ترکیب نیروهای کاری تیم‌ها در این نوع موسسات که مدیریت منابع انسانی را به عهده دارند، مفید باشد. نتیجه­گیری: با توجه به ساختار و ماهیت فعالیت در موسسات آموزشی الکترونیکی، اعضا با هم­افزایی از طریق فعالیت تکمیلی و با جهت­گیری متحدانه، می­توانند تکالیف و وظایف محوله را بهتر انجام دهند. به‌عبارتی ماهیت سازمانی مؤسسات آموزشی الکترونیکی به وجود ساختارهای سیستمی مشخص نیازمند است که نمی­توان در طراحی و تحقق چنین سیستمی، آنها را نادیده گرفت. هیچکدام از این اجزای نظام آموزش الکترونیکی، در حالت معمول، به‌طور منفرد کار نمی­کنند. در واقع امکان عملکرد مؤثر و موفقیت‌آمیز برای هر بخش در فعالیت‌های انفرادی بدون دریافت کمک­ از دیگر واحدها غیرعملی است. هم‌کوشی فعالیت‌ها در این رویکرد سازمانی، کارکنان چنین سازمان‌هایی را مجبور می­نماید تا دارای مهارت‌های متنوع و بسیاری باشند. به‌کارگیری گسترده مهارت‌ها و توانمندی‌های هوش چندگانه در کار تیمی سنگ بنای کیفیت نتایج و خدمات است .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلیدواژه ها، آموزش الکترونیکی، هوش های چندگانه، کار تیمی

عنوان انگلیسی Place of multiple intelligences in achieving objectives of e-learning institutions
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The role of multiple intelligences in effectiveness of e-learning has been investigated in this study. For this purpose, first, the problems of e-learning institutions, the teamwork method and the meaning of multiple intelligences are introduced and then, the model has been represented. It seems that using multiple intelligences in creation and composing the work forces can be beneficial in institutions that are responsible for management of human resources. Conclusion: Considering the structure and nature of activity in e-learning institutions, members can perform their duties in a better way by synergizing through supplementary efforts and unified trending. In other words, the organizational nature of e-learning institutions needs determined systematic structures that cannot be neglected in designing and realizing such systems. None of the components of e-learning organization can work solitary as a routine. In fact, effective and successful functioning for each department’ activities is impossible without receiving other departments’ help. Cooperation in activities in this organizational approach will oblige the employees to gain a variety of skills. Expansive implementation of skills and abilities of multiple intelligences in teamwork will lead to the high quality of results and services.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, E-Learning, Multiple Intelligences, Teamwork

نویسندگان مقاله عادل زاهد بابلان | zahed babelan a
department of psychology, faculty of literature amp;amp; human sciences, mohaghegh ardebili university, tehran, iran
گروه روان شناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

مهدی معینی کیا | moeinikia m
department of educational sciences, faculty of literature amp;amp; human sciences, payam-e-noor university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه پیام نور، اردبیل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور اردبیل (Payame noor university of ardabil)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-156-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده مروری سیستماتیک
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات