این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۶۹-۱۷۷
عنوان فارسی
یادگیری مبتنی بر وب؛ مرور سیستماتیک تنوعپذیری مداخلات
چکیده فارسی مقاله
اهداف: آموزگاران غالباً در مورد یادگیری مبتنی بر وب (WBL) بهعنوان ماهیتی منفرد یا گروهی از فعالیتهای مشابه با اثرات همگون صحبت میکنند. این مرور سیستماتیک، ناهمگونی بزرگی در میان نتایج مطالعات فردی نشان میدهد. 266 مطالعه در مورد مقایسه مداخله WBL با فعالیتهای آموزشی دیگر شناسایی شدند. هدف این مطالعه، شرح گوناگونی در شکلها، روشهای آموزشی و قالبهای ارایه مطلب در WBL بود. نتیجهگیری: تقریباً در همه دورهها (89%) از متن نوشتاری و در 55%، از چندرسانها استفاده شده بود. در مجموع، 32% ارتباطات برخط توسط پست الکترونیک، مباحثه سلسلهوار یا کنفرانس ویدیویی و 9%، اجزای همزمان بود. 24% آمیزهای از آموزشهای مبتنی بر وب و غیرمبتنی بر رایانه بودند. 77% دورههای مبتنی بر وب، روشهای آموزشی را (به غیر از متن بهتنهایی) برای ارتقای فرآیند یادگیری بهکار گرفتند. روشهای آموزشی رایجتر (هرکدام تقریباً در 50% دورهها مورد استفاده قرار گرفتند)، نمونههای بیمار، سئوالات خودارزیابی و بازخورد بودند. آموزگاران و محققان نمیتوانند با WBL بهعنوان ماهیت منفرد برخورد کنند. روشهای آموزشی و شکلهای بسیار متفاوتی برای آموزشدهندگانِ WBL در دسترس است. محققان باید در مورد اینکه چه موقع از طرحهای ویژه WBL استفاده کنند و چگونه آنها را بهطور موثر مورد استفاده قرار دهند، مطالعه کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژه ها، یادگیری مبتنی بر وب، روش آموزشی، آموزش پزشکی
عنوان انگلیسی
Web-based learning a systematic review of the variability of interventions
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Educators often speak of web-based learning (WBL) as a single entity or a cluster of similar activities with homogeneous effects. Yet a recent systematic review demonstrated large heterogeneity among results from individual studies. 266 eligible studies were identified comparing a WBL intervention with no intervention or another educational activity. Purpose of this study is to describe the variation in configurations, instructional methods and presentation formats in WBL. Conclusion: Nearly all courses (89%) used written text and most (55%) used multimedia. A total of 32% used online communication via e-mail, threaded discussion, chat or videoconferencing, and 9% implemented synchronous components. 24% blended web-based and non-computerbased instruction. 77% of WBL employed specific instructional methods (other than text alone) to enhance the learning process. The most common instructional methods (each used in nearly 50% of courses) were patient cases, self-assessment questions and feedback. Educators and researchers cannot treat WBL as a single entity. Many different configurations and instructional methods are available for WBL instructors. Researchers should study when to use specific WBL designs and how to use them effectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محبوبه نظام آبادی | nezamabadi m
department of evaluation amp;amp; edition, danesh afarand institute, tehran, iran
گروه ارزیابی و ویرایش، موسسه دانش آفرند، تهران، ایران
حامد باستین | bastin h
department of evaluation amp;amp; edition, danesh afarand institute, tehran, iran
گروه ارزیابی و ویرایش، موسسه دانش آفرند، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1-18&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات