این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۸۷-۹۲
عنوان فارسی
تضمین کیفیت در آموزش الکترونیکی با بهره گیری از استانداردهای آموزش الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: رشد روزافزون نظام آموزش الکترونیکی و تقاضاهای زیادی که برای آن وجود دارد، باعث شده است که نگرانیها و چالشهایی در زمینه سودمندی این نوع آموزش در مقایسه با نظام آموزش سنتی بهوجود آید. بهعبارت بهتر، در زمینه کیفیت این نوع آموزش در جایگاه خود و همچنین در مقایسه با آموزش حضوری سئوالات زیادی وجود دارد که فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری را میطلبد. در این مقاله به بررسی ضرورت کیفیت و چیستی آن در آموزش الکترونیکی، ماهیت استانداردهای این زمینه و اهمیت این استانداردها، فرآیند توسعه استاندارد، اجزای مهم استانداردهای یادگیری الکترونیکی و در انتها معرفی اجمالی چند استاندارد در این زمینه خواهیم پرداخت. نتیجهگیری: به نظر میرسد که بهترین و موثرترین شیوه برای تضمین کیفیت این نوع آموزش پیروی و استفاده از استانداردهایی است که در قالب خصوصیات تجویزی و توصیفی تدوین شده و برای بهکارگیری در این نوع آموزش در دسترس است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Quality assurance of e-learning by using electronic learning standards
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Increasing growth of electronic learning system and wide request for it, comparing with traditional education, causing that, there are concerns and challenges about it’ efficacy. In other word, there are many questions about quality of e-learning that need investigation. In this study, we will explain the necessity and nature of quality in e-learning, nature and importance of standard in this area, standard development process, main component of e-learning standards and at end, introduce some standards in this area. Conclusion: It seems that the best and most effective way to ensure quality of e-learning is to apply standards which have been developed in descriptive and prescriptive characteristics and are available in this kind of education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اکبر مومنی راد | momeni rad a
department of educational technology, faculty of psychology amp;amp; educational sciences, allame tabatabai university, tehran, iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
خدیجه علی آبادی | aliabadi kh
department of educational technology, faculty of psychology amp;amp; educational sciences, allame tabatabai university, tehran, iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-136-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات