این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۱۳۳-۱۳۶
عنوان فارسی
عوامل مؤثر در برقراری ارتباط بین دانشجویان و اساتید از نظر دانشجویان پیراپزشکی
چکیده فارسی مقاله
اهداف: توانایی برقراری ارتباط، مهارت مهمی برای انسان است. آموزش موثر به استفاده صحیح از مهارتهای ارتباطی بستگی دارد. ارتباط در فرآیند آموزشی بهصورت تبادل افکار و اطلاعات بین استاد و دانشجو است. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی در مورد عوامل موثر در برقراری ارتباط بین دانشجویان و اساتید انجام شد. روشها: این پژوهش توصیفی- مقطعی در سال 1387 در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در 181 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشکده پیراپزشکی که بهروش سرشماری انتخاب شده بودند، انجام شد. دادهها با استفاده از پرسشنامهای شامل دو بخش خصوصیات فردی و سئوالات مربوط به عوامل موثر در برقراری ارتباط جمعآوری شد و با نرمافزار SPSS 13 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: در مقایسه دیدگاه گروههای مختلف دانشجویی، اکثر نظرات مشابه بود و فقط دانشجویان ورودی 1386 نسبت به ورودیهای 1385، از نظر تاثیر گشادهرویی (02/0>p) و تجربه استاد در برقراری ارتباط (03/0>p) اختلاف معنیداری داشتند. نتیجهگیری: از نظر دانشجویان، گشادهرویی بجا و مناسب، فروتنی، رازداری و امانتداری استاد در برقراری ارتباط بین دانشجو و استاد، در راستای ارتقای سطح یادگیری، نقش بسیار مؤثری دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژه ها، مهارت ارتباط، دانشجویان پیراپزشکی، آموزش
عنوان انگلیسی
Effective factors on the communication between students and faculty members in the viewpoint of paramedical students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Communication skills are fundamental for human beings. Effective education depends on correct usage of communication. The communication in educational process is in the shape of information and opinion interchange between teacher and student. This study was performed to determine the viewpoint of Paramedical students about effective factors in the communication between students and faculty members. Methods: This cross-sectional study was done in 2008 in Bushehr University of Medical Sciences 181 Paramedical students that were selected by census sampling method. Data were collected by well structured questionnaire about personal information and factors effective in communication and analyzed by SPSS 13. Results: In comparison of different students groups, most answers were the same and only the students of 2007 entry had significant differences with 2006 entry in teacher's cheerfulness (p< 0.02) and teachers’ experience in communication (p< 0.03). Conclusion: In students’ point of view, in the communication between students and teachers, proper cheerfulness, humility, confidentiality and trustworthiness are important in order to improve teaching .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نرگس عبیدی | obeidi n
faculty of paramedicine, bushehr university of medical sciences, bushehr, iran
دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر (Bushehr university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-122-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات