این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۴۷-۵۰
عنوان فارسی
بهکارگیری آموزش ضمن خدمت الکترونیکی؛ نظر مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی مقاله
اهداف: برای بهکارگیری موفقیتآمیز یادگیری الکترونیکی آشنایی یادگیرندگان با فناوری، تمایل آنها به یادگیری با این شیوه، درک مزایای شخصی و حرفهای آن و تدارک ساختار حمایتی از طرف سازمان، ضروری است. هدف این مطالعه بررسی نظرات مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بهکارگیری یادگیری الکترونیکی بود. روشها: 56 نفر از مدیران و 100 نفر از کارکنان دانشگاه در سال 1387 در این مطالعه مقطعی بررسی شدند. مدیران با روش سرشماری و کارکنان بهصورت تصادفی خوشهای نمونهگیری شدند. روایی محتوای پرسشنامه محققساخته، حاوی 20 سئوال، طی انجام مطالعه مقدماتی بررسی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد. از آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: 57 نفر (3/70%) از کارکنان و 25 نفر (3/83%) از مدیران معتقد بودند که کلاسهای آموزشی حضوری نیاز به بازنگری دارند. 60 نفر (74%) از کارکنان و 28 نفر (3/93%) از مدیران بیان نمودند که آموزش الکترونیکی میتواند پاسخگوی معضلات آموزشی محل خدمت آنها باشد. از نظر 60 نفر (1/74%) از کارکنان و 20 نفر (7/66%) از مدیران، سواد رایانهای کارکنان برای شرکت در دورههای مذکور کافی بود. نتیجهگیری: دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر عوامل مورد بررسی شامل جلب حمایت مدیران، وضعیت دسترسی به فناوری و توانمندی کارکنان در بهکارگیری آن و جوّ فرهنگی سازمان، برای راهاندازی آموزش ضمن خدمت الکترونیکی آماده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Implementation of staff in-service electronic training managers and employees of Tehran University of Medical Sciences view
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: For successful implementation of e-learning, it’s necessary for learners to be familiar with technology and wants to be educated by electronic facilities, the organization perceives individual and professional advantages of e-learning and provides needed supportive structure. The goal of this study was evaluation of managers’ and employees’ perceptions of Tehran University of Medical Sciences (TUMS) about e-learning implementation. Methods: In 2008, 56 managers and 100 employees participated in this cross-sectional study. Sampling was based on consensus and stratified randomized, respectively for managers and employees. In a pilot study, content validity of the researcher-made questionnaire, consist of 20 questions, was assessed. The reliability of the questionnaire was measured by cronbach’s alpha coefficient. Descriptive statistical tests applied for data analysis. Results: 57 employees (70.3%) and 25 managers (83.3%) believed that current traditional training must be revised. 60 employees (74%) and 28 managers (93.3%) found e-learning can solve their on-the-job-training problems. 60 employees (74%) and 20 managers (66.7%) believed that employees’ computer literacy was adequate for participation in e-learning courses. Conclusion: Considering the studied factors including managers’ support, the access to technology and employees’ ability in using it, and TUMS’ cultural atmosphere is ready for establishing e-learning staff in-service trainings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده شهره علوی | seyedeh shohreh alavi s sh
department of staff in-service training, deputy of development amp;amp; planning resources, tehran university of medical sciences, tehran, iran
گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان، معاونت توسعه و برنامه ریزی منابع، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
جلیل مکارم | makarem j
department of anesthesiology, imam khomeini hospital complex, tehran university of medical sciences, tehran, iran
گروه بیهوشی، مجتمع بیمارستانی امام خمینی عج ، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
علیرضا نمازی | namazi a r
deputy of development amp;amp; planning resources, tehran university of medical sciences, tehran, iran
معاونت توسعه و برنامه ریزی منابع، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-81-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات