این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۵۹-۶۲
عنوان فارسی
مقایسه پاسخ های دانشجویان پزشکی و اساتید به محتویات مهارت نامه بخش بیماری های داخلی دانشگاه شاهد
چکیده فارسی مقاله
اهداف: از روشهای رایج ارزیابی مهارتهای بالینی نگارش مهارتنامه است. مهارتنامه دانشجویان بخش داخلی دانشگاه شاهد از برگهای ثبت شرکت در فعالیتهای آموزشی بخش، گراندراند، شرححال دانشجویی و ثبت موارد سرپایی تشکیل شده است. این مطالعه بهمنظور بررسی علت عدم هماهنگی در تکمیل این دفترچه از طرف اساتید و دانشجویان صورت گرفت. روشها: در این مطالعه توصیفی مقطعی در سال تحصیلی 88-1387 در دانشگاه شاهد، 6 نفر از اساتید و 28 کارآموز پزشکی بالینی به روش سرشماری انتخاب شدند و مورد مطالعه قرار گرفتند. مهارتنامههای تکمیلشده این 34 نفر طی یک سال مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج با استفاده از نرمافزار SPSS 13 بررسی شد. یافتهها: در سئوالات کلی عدم هماهنگی در تکمیل موارد دفترچه بین اساتید و دانشجویان وجود داشت؛ درحالیکه در سئوالات جزیی، این اختلاف وجود نداشت و جواب اساتید و دانشجویان همسان بود. نتیجهگیری: برای حفظ وحدت رویه ثبت، باید از سئوالات دقیقتری در مهارتنامه استفاده شود و نیاز به تجدیدنظر در این مهارتنامه احساس میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comparison between medicine students’ and professors’ answers to internal ward logbook content of Shahed University
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Log book is one of the common methods for evaluation of clinical skills in medical students. Log book of medical students of Shahed University includes papers for registration of clinical education, grand round and student history taking and out patient’s visit s . This study was performed to evaluate the reason of discrepancy between professors and medical students answering log book questions. Methods: In this descriptive cross-sectional study in 2008-9 educational year in Shahed University, 6 professors and 28 students of internal medicine ward were selected by census sampling method and have been studied. Fulfilled log book of these 34 were studied during one year and results was analyzed by SPSS 13 statistical software. Results: in general questions, the two groups’ answers were different but in precise questions, there were no such difference and the professors and medical students’ answers were the same. Conclusion: To maintain the uniformity of registering, more precise questions must be used in log book and internal medicine ward log book must be modified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شمسا شریعت پناهی | shariat panahi sh
department of internal medicine, faculty of medicine, shahed university, tehran, iran
گروه داخلی، دانشکده پزشکی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-114-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات