این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۶۳-۶۶

عنوان فارسی آموزش وظیفه‌مدار: روشی برای ارتقای مهارت های قابل‌انتقال در برنامه درسی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: با پیشرفت تکنولوژی­ و تغییر روش­های کاری، انعطاف­پذیر و تعدیل‌پذیربودن کارکنان در محیط‌های کاری به‌عنوان ضرورت مطرح می­شود. در این مقاله، مفهوم آموزش وظیفه‌مدار مطرح می­شود که روش منحصربه‌فردی برای آموزش با هدف توسعه مهارت­های قابل‌انتقال در دانشجویان است. این روش آموزش به دانشجو امکان تخصصی‌سازی دانش و توسعه تعدیل‌پذیری و انطباق‌پذیری اساسی را می­دهد. هدف این مقاله، بحث در مورد کسب مهارت­های قابل‌انتقال در برنامه درسی است و تفکر فعلی در خصوص مهارت­های قابل‌انتقال و طرح و برنامه دولت برای نیروی کار کاملاً ماهر را ارایه می­­دهد. نتیجه­گیری: آموزش وظیفه­مدار، راهبردی برای آموزش ارایه می­نماید که بر ساختارهای آموزشی متمرکز است و از این تفکر حمایت می‌کند که یادگیری در پزشکی زمانی موثرتر است که در موقعیت‌های عملی واقعی و توسط متخصص ارایه شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Task-based learning: A way of promoting transferable skills in the curriculum
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: With the advancement of technology and the rate of change of working practices it is seen as essential to future employees to be flexible and adaptable in the approach to the working environment. This article will introduce the concept of the task-based learning, which is a unique method of learning aimed at developing transferable skills in undergraduates. This mode of learning allows the student to contextualize knowledge and helps develop critical appraisal and adaptability. This article aims to discuss the issues surrounding the acquisition of transferable skills in the curriculum. It outlines the current thinking with regard to transferable skills and the Government’s emerging agenda for a highly skilled workforce. Conclusion: Task-based learning, strategies for teaching offers that focuses on educational structures and this thinking that supports learning in medicine is more effective when the real practical situation and is presented by an expert.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله قدرت موحدی راد | movahedi rad
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

مرتضی خاقانی زاده | khaghanizade m
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-134-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات