این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۵-۶
عنوان فارسی
میزان رضایت دانشجویان دوره کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی از رشته تحصیلی خود
چکیده فارسی مقاله
اهداف: رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی از رشتههای موثر و کلیدی رشتههای بهداشت- درمان است. برای بهرهوری مناسب از خدمات متخصصان این رشته، باید به عواملی همچون رضایتمندی آنان توجه نمود. در این مطالعه، میزان رضایت دانشجویان دوره کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی از رشته تحصیلی خود ارزیابی شد. روشها: این مطالعه توصیفی به روش مقطعی انجام شد. جامعه آماری 89 نفر دانشجوی در حال تحصیل دوره کارشناسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی یکی از دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران بودند که به روش سرشماری انتخاب شدند. پس از انجام مطالعات کتابخانهای، پرسشنامهای 31سئوالی تهیه و اعتبار و روایی آن مورد تایید قرار گرفت. دادهها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: 54/68% دانشجویان از دروس اصلی و تخصصی راضی و 11/10% ناراضی بودند. همچنین، 7/42% دانشجویان از محتوای کارآموزی رضایت داشتند، درحالیکه 45/40% از محتوای کارآموزی ناراضی بودند. 57/50% دانشجویان از نحوه تدریس اساتید راضی و 32/39% ناراضی بودند. 44/39% دانشجویان قبل از انتخاب رشته با رشته تحصیلی خود آشنایی کم، 95/44% آشنایی متوسط و 11/10% آشنایی زیاد داشتند. نتیجهگیری: شاخصه مهم اطلاعرسانی باید مورد توجه بیشتری واقع شود و با توجه به امیدواری کم دانشجویان نسبت به جایگاه کاری، باید به آینده شغلی دانشجویان حساسیت بیشتری نشان داده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Amount of health-treatment services management bachelor students’ satisfaction from their educational field
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Health Management course is one of the most effective and key courses in the health courses. For better utilization of its experts’ services, factors such as their satisfaction should be considered. In this study, the satisfaction level of the BA degree students of Health Management from their course was evaluated. Methods: This descriptive study was conducted through a cross- sectional method. The participants of the study were 89 undergraduate students of health management course in one of the Tehran city universities of medical sciences who were selected by census method. Following the library studies, a questionnaire containing 31 questions was designed whose reliability and validity were confirmed. The data were analyzed using descriptive statistics. Results: 68.54% of students were satisfied with the major and specific course and 10.11% of students were dissatisfied with them. Also, 42.7% of students were satisfied with the training content, while 40.45% were dissatisfied with them. 50.57% of students were satisfied with teaching method of professors and 39.32% were unsatisfied. In addition, 39.44% of the students had a little familiarity with health management course, prior to the selection of the course, 44.95% of them had an average familiarity and 10.11% of them had high level of familiarity. Conclusion: The important index of providing information should be considered more and regarding to the low hope of students for the occupational status, more sensitivity regarding the future of students in term of their job and occupational aspect is necessary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هرمز سنایی نسب | sanaei nasab h
faculty of health, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
حجت رشیدی جهان | hojat rashidy jahan h
faculty of health, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
رضا توکلی | reza tavakoli r
faculty of health, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
عبدالرضا دلاوری | abdolreza delavari a r
health management research center, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
مرکز تحقیقات مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
حسن رفعتی | hasan rafati h
faculty of health, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-113-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات