این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۷-۸
عنوان فارسی
یادگیری زدایی؛ راهکاری برای یادگیری بیشتر
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: به رغم آگاهی فزاینده در مورد اهمّیت و ضرورت یادگیری، چگونگی، اشکال آن و رویههایی که یادگیری را در افراد و سازمانها تشویق میکند، شناخت بسیار کمی درباره یادگیریزدایی وجود دارد. چیستی یادگیریزدایی، چرایی مهم آن و شرایطی که آن را ترغیب میکنند، کمتر مورد بحث قرار گرفتهاند. با توجه به اهمّیت یادگیریزدایی و نقش آن در فرآیند انتقال و اکتساب دانش، این مقاله به بررسی یادگیریزدایی، ضرورت و انواع آن پرداخته است. نتیجهگیری: یادگیریزدایی تغییری مستمر است که افراد و سازمانها را برای انطباق با محیط و توسعه مهارتهای جدید توانمند میکند. حرکت در منحنی یادگیریزدایی حرکتی عمدی، مستلزم ساختارسازی مجدد و پاکسازی رویههای قدیمی است. در این فرآیند، رهایی از آنچه که دیگر مفید نیست، توقف متفکرانه و خلق فضای پاک قبل از یادگیری جدید ضروری است. برای موفقیت فردی و سازمانی، لازم است که بین یادگیری و یادگیریزدایی تعادل ایجاد شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژه ها، یادگیری، یادگیری زدایی، ساختارهای دانش
عنوان انگلیسی
Learning bleaching strategy to learn more
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Despite the increasing awareness regarding the importance and necessity of learning, its knowhow, forms and procedures that encourage learning in individuals and organizations, there is very little knowledge about unlearning. There is little study about what and why of unlearning and the condition in which it is encouraged. With regard to the importance of unlearning and its role in knowledge transfer and acquisition process, this paper investigated the unlearning, its necessity and its types. Conclusion: Unlearning is a continuous change which empowers individuals and organizations for adaptation with environment and developing new skills. Movement in unlearning curve is deliberate, requires restructuring and purification of the old procedures. In this process, getting rid of whatever that is not helpful, thoughtful cease and creating purified environment before new learning are essential. For individual and organizational success, the balance between learning and unlearning is necessary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, Learning, Unlearning, Knowledge Structures
نویسندگان مقاله
فریبا عدلی | adli f
faculty of educational sciences amp;amp; psychology, al-zahra university, tehran, iran
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا س ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-117-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات