این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۹-۱۰

عنوان فارسی خلاقیت در آموزش عالی؛ گامی اساسی در جهت توسعه پایدار
چکیده فارسی مقاله مقدمه: آموزش عالی معرف نوع مهمی از سرمایه­گذاری در منابع انسانی است که با فراهم­آوری و ارتقای دانش، مهارت و نگرش مورد نیاز فراگیران، به توسعه پایدار کمک می­کند. آموزش عالی موجب ترویج دانش می­شود و با پیشرفت­های تحقیقاتی و علمی، دانش جدید نیز به وجود می­آورد. دانش جدید، مدیون تفکر خلاق بشر است. بنابراین، خلاقیت در زمره مهم­ترین و فراگیرترین فعالیت­های انسان به­شمار می­رود. خلاقیت توانایی فرد برای تولید ایده­ها، نظریه­ها، بینش­ها یا بازسازی مجدد علوم و سایر زمینه­هاست. آموزش عالی به­عنوان نمودی از فرهنگ هر جامعه نقش بسیار زیادی در پویایی خلاقیت فراگیران دارد. هدف از این مطالعه، معرفی خلاقیت در آموزش عالی و بررسی نقش آن در توسعه پایدار بود. نتیجه­گیری: با تغییرات فراگیر در نظام آموزش عالی و تربیت افراد خلاق و نوآور می­توان گامی در جهت تحقق و گسترش توسعه پایدار برداشت. تعلیم­دهندگان به­عنوان رکن اساسی نظام تربیتی، نقش بسیار مهمی در پرورش خلاقیت دارند. از این­رو کلید تربیت فرهنگی را که خود کلید توسعه پایدار و ترقی جامعه است، باید در دست معلمانی نوجو و نوآور یافت که به الگوهای مختلف خلاقانه تدریس وفادارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلیدواژه ها، خلاقیت، آموزش عالی، توسعه پایدار

عنوان انگلیسی Creativity in higher education a basic step to stable development
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Higher education represents a significant type of investment in human resources that help sustainable development by providing and promoting the required knowledge, skill and insights of learners. Higher education promote the knowledge and scientific and research progress gives rise to the new knowledge. New knowledge owes human’s creative thinking. Therefore, creativity is among the most important and universal functions of human being. Creativity is the ability of individual to generate a new idea, theory and insight or reconstructing the sciences and the other fields. As a cultural symbol in a society, higher education plays a major role in creativity dynamic of learners. The aim of this study was to introduce the creativity in higher education and to examine its role in sustainable development. Conclusion: It is possible to take a step towards realizing and expansion of the sustainable development by evolving extensive changes in supreme educational system and training creative and innovative students. As a principal basis of educational system teachers play a major role in nurturing the creativity. Therefore, the key to cultural education and preparation, which is itself the key to sustainable development and society progress, should be found in the hands of innovative and new-seeker teachers with a high loyalty to the various creative teaching patterns.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زینب صادقی | sadeghi z
department of educational administration, faculty of psychology amp;amp; educational sciences, shiraz university, shiraz, iran
بخش مدیریت آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

رضا محتشمی | mohtashami r
medicine amp;amp; religion research center, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
مرکز تحقیقات طب و دین، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

امیر میری | miri a
faculty of medicine, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

سبحان صادقی | sadeghi s
department of business management, faculty of literature, orumie university, orumie, iran
بخش مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-123-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات