این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۳-۱۴
عنوان فارسی
فعالیت یادگیری بحث؛ رویکردی نوین در آموزش های مجازی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: گسترش فنّاوری اطلاعات و ارتباطات در تمام ابعاد زندگی انسان تغییرات اساسی ایجاد کرده است. در عصر حاضر، محیط مناسب یادگیری باید همواره در سطحی وسیع و با انعطاف لازم در دسترس همگان باشد، بهطوریکه آموزش باید بتواند نه در داخل مراکز آموزشی با دیوارههای بسته، بلکه در هر کجا در اختیار قرار گیرد. تعداد زیاد دانشجویان در کلاسهای برخط، عدم امکان مشارکت کلیه دانشجویان کلاس در یادگیری، عدم وجود امکانات سختافزاری و نرمافزاری لازم برای ایجاد تعامل بین استاد و دانشجو و دانشجویان با یکدیگر، عدم امکان تعامل چهره به چهره و وجود سایر فعالیتهای سرگرمکننده و جذاب در محیط وب هنگام حضور در کلاس درس الکترونیکی، منجر به چالشهایی در عرصه فعالیتهای یادگیری به ویژه فعالیت یادگیری بحث میشود. لذا هدف از این مطالعه، معرفی "فعالیت یادگیری بحث" بهعنوان یکی از فعالیتهای یادگیری در آموزشهای مبتنی بر وب به دو طریق همزمان و غیرهمزمان بود. نتیجهگیری: فنّاوری اطلاعات و ارتباطات، روز به روز نقش بیشتر و مهمتری در آموزش عالی بهطور اعم و در برنامهدرسی به طور اخص ایفا میکند. از مهمترین ویژگیهای آن، توجه به یادگیرنده بهعنوان سازنده دانش است. بر این اساس، توجه به فعالیتهای یادگیری در برنامه درسی مبتنی بر وب ضروری است و باید فعالیتهای مختلفی اندیشه شود تا یادگیرنده از طریق آنها به وسعت و غنای یادگیری خود بیافزاید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Discussion learning activity a novel approach to virtual education
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The spread of ICT ( Information and communication technologi es) in all aspects of human life has created fundamental changes. At the present era, the appropriate learning environment should always be wide enough with the necessary flexibility available to everyone, so that education can be possible not inside the educational centers with closed walls but everywhere. Large numbers of online class students, the lack of participation of all classroom students in learning, the lack of the necessary hardware and software facilities for creating interaction between students and faculty and students together, impossibility of face to face interaction and the existence of the other entertaining and interesting activities in the Web environment while attending in the electronic classroom, lead to challenges in the learning activities field, especially discussion learning activities . Therefore, the aim of this study was introducing the “discussion learning activities as the one of the learning activities in web-based instructions in both simultaneous and non-simultaneous ways. Conclusion: Information and communication technology plays a greater role by the passage of time in the higher education in general and in the curriculum in particular. Attention to the learner as the constructor of the knowledge is among from its major characteristics. Therefore, considering the learning activities in the web-based curriculum is necessary and several activities should be provided so that learner can increase his/her learning extent and richness through them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شراره قره باغی | gharebaghi sh
faculty of psychology amp;amp; educational sciences, allameh tabatabaei university, tehran, iran
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
زهره سلطان محمدی | soltan mohammadi z
faculty of psychology amp;amp; educational sciences, allameh tabatabaei university, tehran, iran
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-120-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات