این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۵-۱۶
عنوان فارسی
آموزش نامه؛ روش ارزیابی آموزش و استراتژی بازخوردی در پرستاری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: استفاده از ارزشیابی کارآمدترین روش برای بهبود کیفی آموزش است و از مزایای عمده آن میتوان به بهبود روحیه و فعالیت شرکتکنندگان در ارزشیابی و نیز توجیه بهتر امکانات مادی و مالی و آموزش به کمک ارزشیابی اشاره کرد. ارزشیابی به فرآیندی نظامدار برای جمعآوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات به منظور تعیین میزان تحقق هدفهای مورد نظر گفته میشود. برای این منظور، نیاز به ابزارهای ارزشیابی احساس میشود. طبق تقسیمبندی ابزارهای ارزیابی، آموزشنامهها از آزمونهای عملکردی هستند و برای سنجش هدفهای آموزشی و بازدههای یادگیری حوزه روانی- حرکتی و شناختی بهکار میروند. از آموزشنامهها تحت عنوان "پروندههای آموزشی فردی" نیز نام میبرند که در ابتدا بهعنوان وسیله تسهیلکننده برای ضبط و برنامهریزی آموزش در روانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته شد. آموزشنامهها بهعنوان استراتژی تسهیل فرآیند بازخوردی و تفکر خلاق طی آموزش بالینی پرستاری مورد استفاده قرار میگیرند. هدف از این مطالعه، بررسی تاریخچه استفاده از آموزشنامه، تعاریف، مزایا، معایب و کاربرد آن بهعنوان استراتژی بازخوردی در پرستاری بود. نتیجهگیری: آموزشنامه، به دلیل کاهش فاصله بین نظر و بالین، میتواند به معلم و دانشجو در رسیدن به اهداف آموزشی و بالینی کمک کند و همچنین به کمک آن میتوان از دانشجو و استاد بازخورد گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Log book a method of evaluating education and feedback strategy in nursing
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The use of evaluation is the most efficient way to improve the quality of education and among its major advantages are the improvement of morale and activity of participants and also the better justification of material and financial resources and education accompanying with evaluation. Evaluation is defined as the systematic process for collection, analysis and interpretation of information in order to determine the realization rate of the desired goals. For this purpose, the need for evaluation tools is felt. According to the classification of evaluation tools, log books are functional tests and used to assess the educational goals and learning outcomes of psycho-motor and cognitive areas. Log books are also called “personal educational records” which have been used at first in psychology, as a facilitator device for the recording and planning of education. Log books are used as a strategy for facilitating the feedback process and creative thinking during clinical education of nursing. The aim of this study was to examine the history of the use of log book, definitions, advantages, disadvantages, and its application as a feedback strategy in nursing. Conclusion: Due to the reduced distance between comment and clinic, log book can assist teacher and student reaching the educational and clinical goals and also it can provide feedback from student and teacher.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اشرف محمدی | mohammadi a
faculty of nursing, tarbiat modarres university, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مرتضی خاقانی زاده | khaghanizade m
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
عباس عبادی | ebadi a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
افسانه محمدی | mohammadi a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
فاطمه امیری | amiri f
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
افسانه رییسی فر | raesifar a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-110-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات