این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۵-۱۶

عنوان فارسی آموزش نامه؛ روش ارزیابی آموزش و استراتژی بازخوردی در پرستاری
چکیده فارسی مقاله مقدمه: استفاده از ارزشیابی کارآمد­ترین روش برای بهبود کیفی آموزش است و از مزایای عمده آن می­توان به بهبود روحیه و فعالیت شرکت­کنندگان در ارزشیابی و نیز توجیه بهتر امکانات مادی و مالی و آموزش به کمک ارزشیابی اشاره کرد. ارزشیابی به فرآیندی نظامدار برای جمع­آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات به منظور تعیین میزان تحقق هدف­های مورد نظر گفته می­شود. برای این منظور، نیاز به ابزارهای ارزشیابی احساس می­شود. طبق تقسیم­بندی ابزار­های ارزیابی، آموزش­نامه­ها از آزمون­های عملکردی هستند و برای سنجش هدف­های آموزشی و بازده­های یادگیری حوزه روانی- حرکتی و شناختی به­کار می­روند. از آموزش­نامه­ها تحت عنوان "پرونده­های آموزشی فردی" نیز نام می­برند که در ابتدا به­عنوان وسیله تسهیل­کننده برای ضبط و برنامه­ریزی آموزش در روان­پزشکی مورد استفاده قرار گرفته شد. آموزش­نامه­ها به­عنوان استراتژی تسهیل فرآیند بازخوردی و تفکر خلاق طی آموزش بالینی پرستاری مورد استفاده قرار می­گیرند. هدف از این مطالعه، بررسی تاریخچه استفاده از آموزش­نامه، تعاریف، مزایا، معایب و کاربرد آن به­عنوان استراتژی بازخوردی در پرستاری بود. نتیجه­گیری: آموزش­نامه، به دلیل کاهش فاصله بین نظر و بالین، می­تواند به معلم و دانشجو در رسیدن به اهداف آموزشی و بالینی کمک کند و همچنین به کمک آن می­توان از دانشجو و استاد بازخورد گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Log book a method of evaluating education and feedback strategy in nursing
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The use of evaluation is the most efficient way to improve the quality of education and among its major advantages are the improvement of morale and activity of participants and also the better justification of material and financial resources and education accompanying with evaluation. Evaluation is defined as the systematic process for collection, analysis and interpretation of information in order to determine the realization rate of the desired goals. For this purpose, the need for evaluation tools is felt. According to the classification of evaluation tools, log books are functional tests and used to assess the educational goals and learning outcomes of psycho-motor and cognitive areas. Log books are also called “personal educational records” which have been used at first in psychology, as a facilitator device for the recording and planning of education. Log books are used as a strategy for facilitating the feedback process and creative thinking during clinical education of nursing. The aim of this study was to examine the history of the use of log book, definitions, advantages, disadvantages, and its application as a feedback strategy in nursing. Conclusion: Due to the reduced distance between comment and clinic, log book can assist teacher and student reaching the educational and clinical goals and also it can provide feedback from student and teacher.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اشرف محمدی | mohammadi a
faculty of nursing, tarbiat modarres university, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مرتضی خاقانی زاده | khaghanizade m
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

عباس عبادی | ebadi a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

افسانه محمدی | mohammadi a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

فاطمه امیری | amiri f
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

افسانه رییسی فر | raesifar a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-110-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات