این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۵۳-۱۵۹

عنوان فارسی اهمیت آموزش بالینی در پرستاری
چکیده فارسی مقاله مقدمه. آموزش بالینی یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری به حساب می­آید. حدود نیمی از زمان آموزش دانشکده­های پرستاری صرف آموزش بالینی می­شود؛ به­طوری­که آموزش بالینی، قلب آموزش حرفه­ای پرستاری را تشکیل داده و در شکل­دهی هویت حرفه­ای پرستاری نقش اساسی بازی می­کند. سیستم آموزش بالینی فعلی پرستاری بیشتر بر حفظ اطلاعات تکیه دارد و مدرس در آن نقش اصلی و محوری را بازی می­کند. هدف اصلی آموزش پرستاری، به­کاربردن موارد آموخته­شده کلاس­های نظری توسط دانشجو، در بالین و محیط واقعی و افزایش قدرت تصمیم­گیری در شرایط واقعی و حاد است. هرچند که آموزش بالینی دارای فواید زیادی است، اما اجرای آن با مشکلات و موانعی روبرو است که برای تاثیر بهتر و اجرای موثر آن باید بر این مشکلات فایق آمد. نتیجه­گیری. آموزش بالینی پرستاری، نیاز به تأمین امکانات، تجهیزات محیط بالینی و بازنگری ابزارها و فرآیندهای ارزشیابی بالینی دارد. ارتقای عملکرد مربیان و جذب همکاری­های حرفه­ای می­تواند در بهبود وضعیت آموزش بالینی مفید واقع شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش بالینی، محیط بالینی، دانشجوی پرستاری، ارزشیابی

عنوان انگلیسی Importance of clinical educating in nursery
چکیده انگلیسی مقاله Introduction. Clinical teaching is one of the important pillars of nursing education. Half of the nursing schools teaching time goes to clinical education so, the clinical education is the heart and major part of professional nursing education and plays an important role in formation of nursing profession identity. The current system of nursing clinical education relies more on retention of information and lecturer plays the main and central role. The main purpose of nursing education is to apply theoretical classes of cases learned by students in the clinical environment and increasing the real power and decision making in the real and acute condition. Although the clinical education has many benefits, its implementation is facing difficulties and obstacles that should be overcome to achieve better effect and effective enforcement. Conclusion. Facilities, equipment of clinical environment and reviewing tools and clinical processes evaluation must be provided for clinical education of nursing. Improving the performance of trainers and attract teachers professional collaboration can be advantegous to upgrade the clinical education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن ملاهادی | mollahadi m
department of pediatrics, faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
گروه اطفال، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-89-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات