این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۷۳-۱۷۶

عنوان فارسی آموزش به شیوه چندرسانه ای
چکیده فارسی مقاله مقدمه. امروزه آموزش به­عنوان رکن اساسی در انتقال مفاهیم به فراگیران روش­های گوناگونی پیدا کرده و گسترش روزافزون دسترسی به سخت­افزارها و نرم­افزارهای مناسب برای آموزش به شیوه چندرسانه­ای، افق جدیدی را پیش روی دانشگاه­ها و مراکز آموزشی نهاده است. به­نظر می­رسد که استفاده از این امکانات برای آموزش، به تحقق برخی از آرمان­هایی که به­عنوان ملاک­های کیفیت آموزش از آن نامبرده می­شود کمک می­کند. هرچند برخی از دانشگاه­ها و مراکز آموزشی، در سال­های اخیر نسبت به استفاده از آموزش به­شیوه چندرسانه­ای اقدام نموده­اند، اما هنوز شواهد زیاد در مورد نتایج ارزشیابی برنامه منتشر نشده است. آموزش از راه دور توسط شیوه­های چندرسانه­ای، توانسته است نیاز کاربران و فراگیران را در هر مکان و زمانی فراهم آورد، بی آن­که حتی نیاز به استاد درس مربوطه باشد. با این حال، روش آموزش چندرسانه­ای محدودیت­هایی نیز دارد که از آن جمله می­توان به محدود شدن روابط اجتماعی فراگیران اشاره کرد. همچنین جایگزینی ارتباط غیرمستقیم به­جای ارتباط چهره­به­چهره ممکن است به کاهش تجارب فراگیران بیانجامد. نتیجه­گیری. با توجه به مزایای عمومی آموزش چندرسانه­ای و قابلیت­های ویژه آن در آموزش پزشکی و پیراپزشکی، به­نظر می­رسد که ادغام آن در برنامه­های جاری آموزشی دانشگاه­های علوم پزشکی به­طوری­که آموزش متداول به­شکل تلفیقی از آموزش سنتی و آموزش از راه دور به شیوه چندرسانه­ای ارایه شود، اجتناب­ناپذیر و مفید است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش چندرسانه ای، آموزش از راه دور، روش های آموزش

عنوان انگلیسی Multimedia method of education
چکیده انگلیسی مقاله Introduction. Today, education as crucial element of transfering concepts to learners has variety of methods and increasing access to appropriate hardware and software for multimedia teaching methods, have opened new horizons facing to universities and educational centers. It seems that using these facilities for training helps the realization of some ideal criteria such as quality of education. Although some universities and educational centers use multimedia methods of teaching in recent years, but still not a lot of evidence has been published about program evaluation. Distance education by multimedia, has become able to meet needs of users and learners in any place and time, without even needed of any teacher. However, multimedia teaching method has limitations such as restricted social relations of the students. The replacement of indirect communication instead of face to face contact may lead to reduced experiences of learners. Conclusion. Considering the general advantages of multimedia training and capabilities, especially in medical and paramedical education, its integration to current educational programs in medical schools to combine conventional and traditional education and training through remote multimedia presentation is inevitable and useful.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Multimedia Education, Distance Education, Teaching Methods

نویسندگان مقاله علی عسگری | asgary a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

مرتضی خاقانی زاده | khaghanizadeh m



نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-95-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات