این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۷۳-۱۷۶
عنوان فارسی
آموزش به شیوه چندرسانه ای
چکیده فارسی مقاله
مقدمه. امروزه آموزش بهعنوان رکن اساسی در انتقال مفاهیم به فراگیران روشهای گوناگونی پیدا کرده و گسترش روزافزون دسترسی به سختافزارها و نرمافزارهای مناسب برای آموزش به شیوه چندرسانهای، افق جدیدی را پیش روی دانشگاهها و مراکز آموزشی نهاده است. بهنظر میرسد که استفاده از این امکانات برای آموزش، به تحقق برخی از آرمانهایی که بهعنوان ملاکهای کیفیت آموزش از آن نامبرده میشود کمک میکند. هرچند برخی از دانشگاهها و مراکز آموزشی، در سالهای اخیر نسبت به استفاده از آموزش بهشیوه چندرسانهای اقدام نمودهاند، اما هنوز شواهد زیاد در مورد نتایج ارزشیابی برنامه منتشر نشده است. آموزش از راه دور توسط شیوههای چندرسانهای، توانسته است نیاز کاربران و فراگیران را در هر مکان و زمانی فراهم آورد، بی آنکه حتی نیاز به استاد درس مربوطه باشد. با این حال، روش آموزش چندرسانهای محدودیتهایی نیز دارد که از آن جمله میتوان به محدود شدن روابط اجتماعی فراگیران اشاره کرد. همچنین جایگزینی ارتباط غیرمستقیم بهجای ارتباط چهرهبهچهره ممکن است به کاهش تجارب فراگیران بیانجامد. نتیجهگیری. با توجه به مزایای عمومی آموزش چندرسانهای و قابلیتهای ویژه آن در آموزش پزشکی و پیراپزشکی، بهنظر میرسد که ادغام آن در برنامههای جاری آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی بهطوریکه آموزش متداول بهشکل تلفیقی از آموزش سنتی و آموزش از راه دور به شیوه چندرسانهای ارایه شود، اجتنابناپذیر و مفید است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش چندرسانه ای، آموزش از راه دور، روش های آموزش
عنوان انگلیسی
Multimedia method of education
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction. Today, education as crucial element of transfering concepts to learners has variety of methods and increasing access to appropriate hardware and software for multimedia teaching methods, have opened new horizons facing to universities and educational centers. It seems that using these facilities for training helps the realization of some ideal criteria such as quality of education. Although some universities and educational centers use multimedia methods of teaching in recent years, but still not a lot of evidence has been published about program evaluation. Distance education by multimedia, has become able to meet needs of users and learners in any place and time, without even needed of any teacher. However, multimedia teaching method has limitations such as restricted social relations of the students. The replacement of indirect communication instead of face to face contact may lead to reduced experiences of learners. Conclusion. Considering the general advantages of multimedia training and capabilities, especially in medical and paramedical education, its integration to current educational programs in medical schools to combine conventional and traditional education and training through remote multimedia presentation is inevitable and useful.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Multimedia Education, Distance Education, Teaching Methods
نویسندگان مقاله
علی عسگری | asgary a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
مرتضی خاقانی زاده | khaghanizadeh m
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-95-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات