این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۲۱-۱۲۶

عنوان فارسی به سازی برنامه های درسی آموزش عالی؛ گامی در جهت پرورش دانش آموختگان خلاق
چکیده فارسی مقاله مقدمه. منابع انسانی محدودتر از منابع غنی طبیعی نیستند. در عین حال، همان ­ طور که منابع طبیعی میزان معینی دارند و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق علمی مورد بهره‌برداری قرار گیرند، منابع انسانی نیز نامحدود نیستند و در بهره‌گیری کارآمد از آنها باید کمال مراقبت به‌عمل آید. پیشرفت هر جامعه، پیش از امکانات مالی به تولید و نوآوری افراد و نه تقلید و استفاده از راهنمای مکشوف و تقریباً منسوخ بستگی دارد. اولین شرط اجرای چنین سیاستی ایجاد زمینه‌های مناسب برای پرورش خلاقیت­ها است. برای انجام این مهم باید برنامه­های درسی آموزش عالی به­صورت مساله­محور و تلفیقی تدوین شوند. هدف این مقاله، بررسی ضرورت و مزایای بهره­گیری این رویکردهای برنامه درسی در دانشگاه­ها برای پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش­آموختگان بود. نتیجه­گیری. دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی باید زمینه­های لازم برای استفاده از رویکردهای یادگیری عمیق را فراهم آورند. به این منظور، استفاده از شیوه­های فعال تدریس که مستلزم توجه به فرآیند یادگیری و تحقق آن (و نه صرفاً افزایش اطلاعات) و درگیری مداوم دانشجویان در یادگیری و تعامل بیشتر آنان با یکدیگر و با معلمان خود است پیشنهاد می­شود تا روحیه و مهارت خلاقیت، نوآوری و حل­مسأله در دانش­آموختگان پرورش یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خلاقیت، برنامه درسی مبتنی بر مساله، آموزش عالی

عنوان انگلیسی Improvement of high education curriculum a step toward training creative alumni
چکیده انگلیسی مقاله Introduction. Human resources are not more limited than rich natural resources. However, as natural resources have a certain amount and must be used with precise scientific programs, human resources are not infinite and must be used carefully for efficient utilization. Progress of any society before the financial possibilities depended on production and innovation of people and not on the imitation and usage of revealed and nearly obsolete guide. The first implementation of performing this policy is to create conditions suitable for breeding creativity. To do this important, curriculum of higher education must be designed problem-based and integrated . The purpose of this article was to review the necessity and benefits of utilizing these approaches for curriculum development at the University to breed the creativity and innovation in graduates. Conclusion. Universities and higher education institutions should provide the needed texture of using the deep learning approaches. For this purpose, the use of active teaching methods that require paying attention to learning process and its realization (and not just increasing the information) and continuous involvement of students in their learning and more interaction with each other and their teachers are suggested to breed the spirit and skills of creativity, innovation and problem solving in the graduates.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Creativity, Problem-Based Curriculum, High Education

نویسندگان مقاله حسین مومنی مهمویی | momeni mahmuee h
islamic azad university, torbat-e-heydarieh branch, torbat-e-heydarieh, iran
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت حیدریه، تربت حیدریه، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه (Islamic azad university of torbat heydariyeh)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-13-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات