این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۳۱-۱۳۵

عنوان فارسی عوامل موثر در استفاده کارآمد از نرم افزار پاورپوینت در ارایه دروس تخصصی دانشگاهی
چکیده فارسی مقاله مقدمه. شما، به­ویژه اگر در مقطع دانشگاهی مشغول تدریس هستید، چگونه تدریس می‎کنید؟ آیا از تکنولوژی‎های موثر و مدرن وابسته به کامپیوتر (مثل برنامه پاورپوینت) یا از روش قدیمی "گچ و تخته" استفاده می‎کنید؟ کاربرد روزافزون نرم­افزار پاورپوینت در تدریس کلیه مقاطع تحصیلی و ارایه سمینارها، ضرورت نگاهی جامع و حرفه‎ای برای بررسی این نوع تدریس را ایجاب می‎کند. این مقاله به مرور مزایا و معایب این روش آموزشی پرداخته و در ادامه براساس تجارب شخصی نگارنده درخصوص استفاده از این دو روش، نحوه تعامل و استفاده بهینه از آنها در درس تخصصی بیوشیمی، راه‌کارها و راهبرد‎های عملی مبتنی بر فن تدریس را عرضه کرده است. اهمیت نقش تلفیقی روش­های مدرن آموزشی در کنار سیستم­های سنتی با تاکید بر مقایسه روش قدیمی گچ و تخته و روش مدرن پاورپوینت (در مقایسه با کاربرد منفرد هر کدام) نشان داده شده است. نتیجه­گیری. نوع تکنولوژی آموزشی مورد استفاده در کلاس درس، روند یادگیری دانشجویان را متاثر می­سازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نرم افزار پاورپوینت، راهبرد، روش تدریس، گچ و تخته

عنوان انگلیسی Factors affected the Effective usage of Powerpoint software in presenting university courses
چکیده انگلیسی مقاله Introduction. How do you teach, especially if you are teaching at university? Do you use effective modern technologies related to computer for teaching (such as PowerPoint program) or using the old and traditional chalk-board method? Increasing attention and application of PowerPoint in teaching at all educational levels and seminars needs a comprehensive professional look and overview of this type of teaching. This article reviews the advantages and disadvantages of this method of teaching. Then, based on the personal experiences of the writer, the factors affecting the effective usage of PowerPoint software in presenting university courses (especially biochemistry field courses) will be discussed and provides explanations and suggestions practical strategies, based on the pedagogy, for implementing its goals. Conclusion. According to the kind of educational technology used in class, the learning process of students is affected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله PowerPoint Software, Strategy, Teaching Method, Chalk-Board

نویسندگان مقاله مجتبی پنجه پور | panjehpour m
department of biochemistry, isfahan university of medical sciences, isfahan, iran
گروه بیوشیمی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-92-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات