این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱-۲
عنوان فارسی
ارزشیابی تجربه آموزشی اساتید از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
چکیده فارسی مقاله
ا هداف. سیستم ارزشیابی جامع، معتبر و مداوم برای ارزیابی و تضمین کیفیت فعالیت آموزشی اعضای هیأت علمی همواره مورد نیاز است. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسیارشد و دکترای پرستاری در مورد ارزشیابی اساتید انجام شد. روشها. این پژوهش مطالعهای توصیفی- تحلیلی است که بهصورت مقطعی روی 30 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسیارشد و دکترای پرستاری یکی از دانشکدههای پرستاری شهر تهران که بهصورت سرشماری انتخاب شده بودند در سال 1387 صورت گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ارزشیابی استاد مشتمل بر 16 سئوال بسته براساس معیار 5رتبهای لیکرت بود که در سه حیطه اخلاق، فن تدریس و صلاحیت علمی تنظیم شد. روایی و پایایی پرسشنامه توسط مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه مربوطه تایید شده و همهساله برای ارزشیابی اساتید مورد استفاده قرار گرفته بود. دادههای جمعآوریشده با استفاده از نرمافزار SPSS 13 با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شد. یافتهها. دانشجویان عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده را مطلوب ارزیابی نمودند. از نظر 7/76% دانشجویان، اساتید دارای اخلاق خوب بودند. 3/43% دانشجویان اعتقاد داشتند که اساتید دارای فن تدریس خوب هستند و 3/33% دانشجویان اعتقاد داشتند که اساتید از نظر علمی وضعیت خوبی دارند. نتیجهگیری. از نظر دانشجویان، اساتید در وضعیت مطلوبی قرار دارند. از نکات مثبت ایشان داشتن حُسن خلق، برنامهریزی موثر و تسلط علمی به موضوع درسی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی، اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی
عنوان انگلیسی
Evaluation of faculty teaching experience by postgraduate students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims. A comprehensive, valid and continuous evaluation system is required to assess and garranty the faculty members' educational function. This study was done to determine the nursing faculty members' evaluation in the view of PhD an MSc students of nursing. Methods. The population under study in this cross-sectional survey were 30 postgraduate students of one of the nursing faculties of Tehran city in 2008 that were selected through census sampling method. Data gathering tool was a questionnaire consisted of 16 closed questions under 5 point Likert scale that were designed in ethic, educational skill and scientific deserve fields. Validity and reliabilty of the questionnaire were accepted by educational development center of the ralative university and were used to assess the teachers. Data was analyzed by SPSS 13 using descriptive statistic. Results. Faculty members' educational function was assessed good by students. 76.7% of nursing students reported the teachers' ethical skills “good”. 43.3% of them said that teachers have good educational techniques and 33.3% of them reported that teachers’ knowledge is in a good manner. Conclusion. Faculty members are in good position in the view of students. Having good ethic, their effective programming and high scientific level are their three positive factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Evaluation, Faculty Members, Postgraduate Students
نویسندگان مقاله
حسین محمودی | mahmoudi h
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
مهرنوش پازارگادی | pazargadi m
عباس عبادی | ebadi a
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-84-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات