این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۷-۸
عنوان فارسی
آموزش غیرحضوری در نظام های آموزشی و امکان سنجی اجرا در آموزش های عقیدتی- سیاسی
چکیده فارسی مقاله
اهداف. این پژوهش بهمنظور امکانسنجی و بررسی موضوعات آموزش غیرحضوری در نظام آموزشهای عقیدتی- سیاسی، جایگاه و شیوههای اجرای آن انجام شد. روشها. برای پاسخ به سئوالهای تحقیق، مطالعاتی در دو بخش کتابخانهای (نظری) و میدانی (پیمایشی) با حجم 100 نفر نمونه متشکل از کارشناسان، مدیران و مربیان عقیدتی- سیاسی انجام گرفت. یافتهها. 90% افراد اجرای آموزشهای عقیدتی- سیاسی را بهصورت ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) مورد تأیید قرار دادند. 47% افراد دروس عقاید، 64% دروس احکام، 65% دروس معارف، 85% دروس تاریخ اسلام، 49% دروس اخلاق، 78% دروس دانش سیاسی و 76% دروس نظام دفاعی را برای غیرحضوریشدن مورد تأیید قرار دادند. 34% از نمونه آماری دورههای بدو خدمت، 75% دوره تداوم، 71% دورههای طولی و 73% دورههای بصیرت را برای غیرحضوریشدن مناسب دانستند. 81% افراد آموزش غیرحضوری را برای گروه فرماندهان و مدیران، 82% برای گروه عموم مدیران، 59% برای گروه عموم نیروها و 91% برای گروه اساتید و مربیان مناسب تشخیص دادند. نتیجهگیری. برای استقرار نظام آموزش غیرحضوری، به ویژه استقرار آن در داخل نظام سنتی (حضوری)، آمادگی در زمینههای گوناگون لازم است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش غیرحضوری، نظامهای آموزشی، امکانسنجی
عنوان انگلیسی
Feasibility of distance education in ideological-political educational system
چکیده انگلیسی مقاله
Aims. This research was a feasibility and evaluation the courses of distance education in ideological-political educational system, its position and methods and distance training in this feild. Methods. To answer the research questions, a study in two parts of library (theoretical) and field (survey) performed with 100 samples consisted of experts, managers and ideological-political trainers. Results. 90% of samples implemented the ideological-political training as a combination (in person and distance) method. 47% of samples said beliefs courses, 64% said sentences courses, 65% said education courses, 85% said islamic history courses, 49% said ethics, 78% said political sciences courses 76% said defense system courses could be taught distancely. 34% of the samples said beginning of service periods, 75% said sustain period, 71% said longitudinal periods and 73% said vision periods were appropriate to be taught distancely. 81% of samples said distance education is appropriate for the commanders and managers, 82% said for public managers, 59% said for public forces and 91% said for professors and instructors. Conclusion. For establishing a distance education system, particularly its establishment in traditional system (presence), prepareness in different fields is required.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Distance Education, Educational Systems, Feasibility
نویسندگان مقاله
غلامرضا ویسی | veisi gh r
institute of islamic research, ghom, iran
پژوهشکده تحقیقات اسلامی، قم، ایران
محمدصادق حمیدزاده | mohammad sadegh hamidzade m s
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-7-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات