این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۳-۱۴

عنوان فارسی کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله مقدمه. گروه، تجمع دو نفر یا بیشتر است که کنش و واکنش دارند، از قوانین خاصی پیروی می­کنند، به نیازهای یکدیگر علاقمندند و از طریق تفاهم و وحدت عمل درصدند به اهداف مشترک نایل آیند. حل مسأله توسط گروه تحت تأثیر عواملی مانند تعداد اعضای گروه، انسجام گروه، اختلاف موقعیت، شخصیت افراد و محیط فیزیکی قرار می­گیرد. در گروه­های کوچک تعداد اعضاء محدود است؛ به­طوری­که هر عضو با دیگر اعضاء، ارتباطی رودررو و بدون واسطه داشته و هر کدام از اعضاء نقش خاصی در گروه دارند و نقش­ها از هم متمایز است. در گروه­های کوچک میزان مشارکت و صحبت صریح به مراتب بیشتر از گروه­های بزرگتر است. همچنین همکاری گروهی و احساس دوستی بین اعضاء بیشتر است و تفکر انتقادی در افراد تقویت می­شود. در روش آموزش در گروه­های کوچک، فراگیران از نگرش­ها، احساسات، عقاید و دلایل رفتار دیگران آگاه می­شوند و پس از آن نگرش­های خود و دیگران را نقد و بررسی می­کنند و سپس به تغییر و تطبیق نگرش­های خود در مسیر تحلیل و ارزشیابی نگرش خود می­پردازند. نتیجه­گیری. یکی از مهم­ترین دلایل استفاده از گروه­های کوچک، افزایش مهارت­های فراگیران و شکل دادن به نگرش آنها است که این، به­خصوص باعث توسعه مهارت­های بالینی در کلینیک­ها و مراکز بهداشتی درمانی می­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، علوم پزشکی، گروه های کوچک

عنوان انگلیسی Application of small groups in education of medical sciences
چکیده انگلیسی مقاله Introduction. Group is a gathering of two people or more that have action and reaction, follow up specific rules, interest in each other needs and want to achieve common goals via mutual understanding and unity of action. Problem solving by the group is affected by factors like the number of the members, unity of group, diversity of positions, personality of individuals and physical environment. Number of members in small groups are limited so each person communicate with other members face to face and without intermediator and each member has specific role in the group and roles are distinct. Rate of partnership and explicit conversation within small groups is profoundly more than large groups. Also, group cooperation and friendship feelings between members are more and critical thinking is strengthened between individuals. In small groups educational method, the students are informed from attitudes, feelings, opinions and reasons of others behaviors and afterwards assess and criticize self and others attitudes and thereafter are occupied to change and adapt of self attitudes in the route of analysis and evaluation of them. Conclusion. One of the main reasons of using small groups is increasing the students’ skills and formation of their attitudes that this specially leads to expansion of clinical skills in clinics and health therapeutic centers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Education, Medical Sciences, Small Groups

نویسندگان مقاله زینب نادری | naderi z
razi faculty of nursing amp;amp; midwifery, kerman university of medical sciences, kerman, iran
دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

عباس عبادی | ebadi a


سودابه مهدی زاده | mahdizadeh s



نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-82-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات