این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۳-۱۴
عنوان فارسی
کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه. گروه، تجمع دو نفر یا بیشتر است که کنش و واکنش دارند، از قوانین خاصی پیروی میکنند، به نیازهای یکدیگر علاقمندند و از طریق تفاهم و وحدت عمل درصدند به اهداف مشترک نایل آیند. حل مسأله توسط گروه تحت تأثیر عواملی مانند تعداد اعضای گروه، انسجام گروه، اختلاف موقعیت، شخصیت افراد و محیط فیزیکی قرار میگیرد. در گروههای کوچک تعداد اعضاء محدود است؛ بهطوریکه هر عضو با دیگر اعضاء، ارتباطی رودررو و بدون واسطه داشته و هر کدام از اعضاء نقش خاصی در گروه دارند و نقشها از هم متمایز است. در گروههای کوچک میزان مشارکت و صحبت صریح به مراتب بیشتر از گروههای بزرگتر است. همچنین همکاری گروهی و احساس دوستی بین اعضاء بیشتر است و تفکر انتقادی در افراد تقویت میشود. در روش آموزش در گروههای کوچک، فراگیران از نگرشها، احساسات، عقاید و دلایل رفتار دیگران آگاه میشوند و پس از آن نگرشهای خود و دیگران را نقد و بررسی میکنند و سپس به تغییر و تطبیق نگرشهای خود در مسیر تحلیل و ارزشیابی نگرش خود میپردازند. نتیجهگیری. یکی از مهمترین دلایل استفاده از گروههای کوچک، افزایش مهارتهای فراگیران و شکل دادن به نگرش آنها است که این، بهخصوص باعث توسعه مهارتهای بالینی در کلینیکها و مراکز بهداشتی درمانی میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، علوم پزشکی، گروه های کوچک
عنوان انگلیسی
Application of small groups in education of medical sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction. Group is a gathering of two people or more that have action and reaction, follow up specific rules, interest in each other needs and want to achieve common goals via mutual understanding and unity of action. Problem solving by the group is affected by factors like the number of the members, unity of group, diversity of positions, personality of individuals and physical environment. Number of members in small groups are limited so each person communicate with other members face to face and without intermediator and each member has specific role in the group and roles are distinct. Rate of partnership and explicit conversation within small groups is profoundly more than large groups. Also, group cooperation and friendship feelings between members are more and critical thinking is strengthened between individuals. In small groups educational method, the students are informed from attitudes, feelings, opinions and reasons of others behaviors and afterwards assess and criticize self and others attitudes and thereafter are occupied to change and adapt of self attitudes in the route of analysis and evaluation of them. Conclusion. One of the main reasons of using small groups is increasing the students’ skills and formation of their attitudes that this specially leads to expansion of clinical skills in clinics and health therapeutic centers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education, Medical Sciences, Small Groups
نویسندگان مقاله
زینب نادری | naderi z
razi faculty of nursing amp;amp; midwifery, kerman university of medical sciences, kerman, iran
دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
عباس عبادی | ebadi a
سودابه مهدی زاده | mahdizadeh s
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-82-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات