این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۵-۶
عنوان فارسی
دیدگاه مربیان آموزشی و دانشجویان پرستاری درباره آموزش های بالینی در عرصه
چکیده فارسی مقاله
اهداف. کارآموزی پرستاری در عرصه ، قلب آموزش حرفهای پرستاری است. بهمنظور بهبود کیفیت آموزش بالینی، ارزیابی وضعیت این نوع کارآموزیها ضروری بهنظر میرسد؛ لذا این مطالعه با هدف تعیین مشکلات ک ارآموزی در عرصه، از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در سال 1387 صورت گرفت. روشها. در مطالعهای توصیفی- مقطعی، نمونه مورد نظر شامل 6 نفر مربی آموزشی و 30 دانشجوی پرستاری سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد به روش سرشماری انتخاب شدند. اطلاعات مربوطه به وسیله پرسشنامه پژوهشگرساخته گردآوری شد و از طریق آمار توصیفی شامل توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی شامل آزمون t بررسی گردید و با نرمفزار SPSS 11 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها. اکثریت مربیان و دانشجویان بیان کردند که نیازی به مربی بالینی نیست و وجود مربی مشاور کافی است و نحوه نظارت مربی مشاور و کسب مهارت در اجرای فرآیند پرستاری، مشخص بودن وظایف دانشجو و مربی و اهداف کارآموزی را خوب تا عالی ارزیابی نمودند. گروه نمونه دسترسی به امکانات رفاهی، هماهنگی بین گروه پرستاری و واحدهای بهداشتی- درمانی، نداشتن زمینه علمی مناسب در بخش و پیروی از عادات نادرست حاکم بر محیط را نسبتا ضعیف تا ضعیف ارزیابی کردند. نتیجهگیری. پیاده کردن اصول عملی صحیح در کارآموزیهای بالینی برای غلبه بر پیروی از عادات نادرست حاکم بر محیط، ارایه آموزشهای علمی و صحیح در زمینه مراقبت از بیمار و اصلاح معیار ارزشیابی دانشجویان پیشنهاد میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Field clinical educations in the view of educational instructors and nursing students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims . Field clinical education is the heart of professional nurse training. In order to improve the quality of clinical education, its condition must be evaluated. This study was to find out field apperentices problems in the view of educational instructors and nurse students of Mahabad Azad University in 1387. Methods. In a descriptive study, 6 instructures and 30 last year nursing students of Mahabad Azad University chose. A reliable and valid reasearcher-made questionaire used collecting data. Findings analyzed with SPSS 11. Results . The majority of instructors and students stated that there is no need to clinical instructor and an advisor is sufficient. The manner of supervisions of consultant instructors in the field, gaining skills in performing nursing procedures, producing skills in instructing patients, view to society, discipline in planning and recognizing apperentice aims in the field both for instructors and students along with their responsibilities evaluated good to excelent. The view of instructors and students in accessing facilities and nurse groups coordination along with health units, not having proper scientific grounds in the wards and units and follow wrong habits evaluated weak to very weak. Conclusion. Providing educational and walfare equipment, performing partic principles, presenting scientific and correct trainings for patient care and correcting the students evaluation criteria is suggested.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یوسف محمودی فر | mahmoudifar y
faculty of nursing, azad islamic university, mahabad, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد (Islamic azad university of mahabad)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-10-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات