این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۷-۲۵
عنوان فارسی
بررسی زمینهها و عوامل مؤثر برای ادامۀ تحصیل در دانشگاههای فنی و حرفهای
چکیده فارسی مقاله
آموزش عالی در کشور ایران به شکلهای مختلفی توسعه پیدا کرده است و طبیعتاً متقاضیان مختلفی را از گروههای سنی، جنسی و طبقات اجتماعی به خود جلب کرده است. این نوع آموزشها از دورههای کاردانی تا تحصیلات تکمیلی، و به شیوههای نظری و عملی انجام میگیرد. یکی از این نوع آموزشها، آموزشهای فنی و حرفهای است که در دانشگاههای فنی و حرفهای ارائه میشود. این پژوهش، به صورت توصیفی بوده و جامعۀ آماری آن را دانشجویان دانشگاه فنی و حرفهای استان مازندران را تشکیل دادهاند. مسئلۀ اساسی این تحقیق این است که چه انگیزه و دلایلی متقاضیان را برای ورود به دانشگاههای فنی و حرفهای ترغیب کرده است؟ نتایج این پژوهش نشان داده است که: علل انگیزشی جذب دانشجو به رشتۀ فنی و حرفهای همبستگی مثبت معنیدار با استعداد و توانایی دانشجو، همبستگی مثبت معنیدار با بازار کار و آیندۀ شغلی؛ همبستگی منفی معنیدار با وضعیت اقتصادی دانشجو؛ همبستگی مثبت معنیدار با کوتاهمدت بودن دوره و جذب سریع به بازار کار؛ همبستگی منفی معنیدار با شغل والدین؛ همبستگی مثبت معنیدار با خوداشتغالی و همبستگی مثبت معنیدار با وضعیت تحصیلی؛ همبستگی مثبت معنیدار با تشویق خانواده دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Factors Affecting Students to study in technical–vocational colleges
چکیده انگلیسی مقاله
Higher education in Iran, has been variously developed and has attracted naturally several groups of applicants with different age, gender and social class. This type of education is theoretically and practically performed in a rang of undergraduate courses to graduate ones. This study was descriptive and the statistical population included all technical–vocational college students in Mazandaran. The fundamental question of this research included what incentives and reasons encourage applicants to enter into technical–vocational colledges. The results showed that the student' motivation has positive correlation with talents and abilities, future labour market and employment, short educational period and quick absorbtion into labour market, self-employment, educational situation, and family encouragement and has a significant negative correlation with socioeconomic status of students and their parents' jobs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابراهیم صالحی عمران | ebrahim salhiomran
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
نشانی اینترنتی
http://46.209.76.140/browse.php?a_code=A-10-26-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1144301.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات