این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۴۹-۷۳
عنوان فارسی
تحلیل تأثیر آموزشهای فنی و حرفهای بر عملکرد تخصصی و اثربخشی شغلهای مهارتی: مطالعۀ موردی کارخانجات تولید بدنۀ خودرو در استان کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تحلیل تأثیر آموزشهای فنی و حرفهای بر عملکرد تخصصی و اثربخشی شغلهای مهارتی، به منظور ارائۀ راهکارهای بهبود اجرا شده است. مطالعه به روش علّی ـ مقایسهای و با استفاده از پرسشنامههای سنجش عملکرد، اثربخشی شغلی و نظرسنجی از کارگران و کارفرمایان به انجام رسید، برای تحلیل دادهها، از آزمونهای آماری کای اسکوئر، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون تی برای گروههای مستقل استفاده شد. یافتهها حاکی از ارتباط معنادار بین آموزشهای فنی و حرفهای و عملکرد تخصصی کارکنان است. همچنین بین اثربخشی شغلی کارگران آموزشدیده با آموزشهای فنی و حرفهای، رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد، همچنین آموزشهای فنی و حرفهای بر رضایت شغلی کارگران اثر مثبت و معناداری بر جای گذارده است. در نهایت به برنامهریزان حوزۀ فنی و حرفهای، طراحی آموزشهای کاربردی و منطبق با نیازهای صنایع مختلف در غالب برنامههای مدون آموزشی پیشنهاد میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، فنی و حرفهای، عملکرد، اثربخشی، مهارتآموزی
عنوان انگلیسی
The effect of technical–vocational training on job performance and effectiveness of specialized skills: Case Study – Vehicle manufacturing plants located in Kermanshah
چکیده انگلیسی مقاله
Technical & Vocational Training Organization of Kermanshah follows the strategies of the Main Technical & Vocational Training Organization in order to fulfill purposes of this section and to enhance productivity growth of industries, especially the automotive industry and the mechanical one. Several trainees conduct a large number of training courses and technical–vocational skills required out of the system every year. Therefore, it seems imperative to enter a number of cycles that have been manufacturing performance assesment and effectiveness of workers job training. This study was a comparative analysis and it used questionnaires and surveys measuring performance and effectiveness of the work done by the workers and employers. Data was analyzed in SPSS and Excel software. Statistical methods included chi-square test, Spearman correlation and T-test. Results indicated a significant relationship between technical–vocational training and professional performance. Moreover, there was a significant positive relationship between technical–vocational training and job effectiveness of trained workers and their job satisfaction. Finally, it was suggested Iranian planners in technical–vocational domains to design applied training based on the requirements of different industries in the form of planned educational programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین حیدری موسی نارنجی | hossien hidary mosa naranjei
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
مریم حیدری موسی نارنجی | Maryam Hidary Mosa naranjei
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
نشانی اینترنتی
http://46.209.76.140/browse.php?a_code=A-10-26-3&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1144303.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات