این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۶۷-۸۲
عنوان فارسی
تبیین دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص شیوههای آموزش و یادگیری
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: دورههای تحصیلات تکمیلی محل تلاقی و فصل مشترک آموزش و پژوهش در عالیترین سطوح خود میباشد که در آن برجستهترین دانشپژوهان جامعه به عالیترین مباحث علمی میپردازند. اثربخشی شیوههای آموزشی در این یادگیری فراگیران با ایجاد شواهد نظاممند و مبتنی بر تحقیق کمتر مورد توجه بوده است. لذا این پژوهش با هدف تبیین دیدگاهها، تجربیات و ادراکات اساتید و دانشجویان از شیوههای آموزش و یادگیری مؤثر در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. مواد و روشها: در این پژوهش کیفی اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسیارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت نمودند. مشارکتکنندگان در ابتدا بهصورت هدفمند و سپس مبتنی بر نمونهگیری نظری انتخاب شدند. با 25 نفر مشارکتکننده، دادهها به اشباع رسید. مشاهده مشارکتی در کلاسهای درس مدرسین و مصاحبه متمرکز با دانشجویان و اساتید روشهای اصلی جمعآوری دادهها بود. از روش تحلیل محتوا بر اساس الگوی گراهایم برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: با استفاده از تجزیهوتحلیل به روش مقایسه مداوم دادهها، یافتهها تحقیق در سه حیطه ویژگیهای اساتید، انتظارات دانشجویان و تعامل بین استاد و دانشجو توصیف شد. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش بازبینی برنامههای آموزشی بهمنظور کاربرد روشهای نوین تدریس در جهت ارتقاء یادگیری و رضایتمندی دانشجویان را پیشنهاد میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشجوی تحصیلات تکمیلی، تدریس، یادگیری، رویکرد کیفی
عنوان انگلیسی
Exploring The Teaching and Learning Approaches from the viewpoint of Postgraduate Students and their Lecturers
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Postgraduate education is positioned at the intersection of research and education were the most outstanding scholars sharing their knowledge, research findings and skills. Little has been done to study the impact of teaching approaches on the level of students' learning. This study aimed to explore the views, experiences and perceptions of Iranian post-graduate students and their lecturers of Tehran University of Medical Sciences (TUMS) about learning and teaching practices. Methods: The informants were recruited purposefully and voluntarily. They were post-graduate students and their lecturers employed in TUMS. Data reached its saturation with 25 participants. We used participatory observation and focused group discussions were the main methods of data collection. Participationary observance in classrooms and focused interviews with students and lecturers were used to gather data. Content analysis based on Graham model were used for analyzing the data. Results: Our findings extracted into three main themes: characteristics, student expectations, & the Lecturers' interaction between lecturers and students. Conclusion: The findings suggest that teaching approaches need to be revised and reformed in order to promote and fulfill students' learning needs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عفت السادات مرقاتی خویی | effat al sadat merghati khoii
tehran, iran address argantin campus no 52, alvand st. arjantin sq,p.o box 15875-4199; tehran iran
تهران ، میدان آرژانتین ، انتهای خیابان الوند، دانشکده ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، پردیس الوند،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
شهناز ریماز | shahnaz rimaz
tehran, iran address argantin campus no 52, alvand st. arjantin sq,p.o box 15875-4199; tehran iran
تهران ، میدان آرژانتین ، انتهای خیابان الوند، دانشکده ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، پردیس الوند،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
فاطمه زارعی | fatemeh zarei
tehran, iran address argantin campus no 52, alvand st. arjantin sq,p.o box 15875-4199; tehran iran
تهران ، میدان آرژانتین ، انتهای خیابان الوند، دانشکده ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، پردیس الوند،
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
مریم دستورپور | maryam dastoorpour
نشانی اینترنتی
http://journal.ihepsa.ir/browse.php?a_code=A-10-124-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات