این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۸۳-۹۲
عنوان فارسی
ارتباط بین داشتن معنا در زندگی با وضعیت استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۹۲
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: علت بسیاری از مشکلات روانشناختی، نبود معنا در زندگی است. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط بین داشتن معنا در زندگی با وضعیت استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1392 انجامشده است. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است. در این مطالعه 222 دانشجوی ساکن در خوابگاههای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، پرسشنامههای سنجش اطلاعات فردی، معنا در زندگی و سنجش اضطراب، افسردگی و استرس را تکمیل کردند. دادهها توسط SPSS18 و آزمونهای همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یکطرفه و تی مستقل تحلیل شدند. یافتهها: میانگین سنی دانشجویان مورد مطالعه (3/6±)23 سال بود. از بین دانشجویان 50/5% از آنان دارای درجاتی از افسردگی، 73% دارای درجاتی از اضطراب و 30/9% دارای درجاتی از استرس (خفیف تا خیلی شدید) بودند. نتایج نشان داد که بین میانگین نمره اضطراب با معنای زندگی ارتباط آماری معنادار و معکوس وجود دارد (p=/04). همچنین بین میانگین نمره استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان همبستگی معناداری وجود داشت(p
کلیدواژههای فارسی مقاله
معنای زندگی، استرس، افسردگی، اضطراب، دانشجو.
عنوان انگلیسی
The Relationship between Meaning in Life and Depression, Anxiety and Stress Status among College Students of Iran University of Medical Sciences In 2013
چکیده انگلیسی مقاله
Background and objective: The reason behind many psychological problems is that there is no meaning in life. This study aimed to determine the relationship between meaning in life with depression, anxiety and stress status among college students of Iran University of Medical Sciences (IUMS) in 2013. Methods: In this descriptive-analytical study, 222 college students living in dormitories at IUMS completed a questionnaire consisting demographic characteristics, depression, anxiety, and stress and meaning in life scales. The collected data were analyzed by using SPSS18 through the independent-samples t, Pearson correlation and One-way ANOVA tests. Results: The mean age of the participants was 23 (±3.6) years. 50.5% of students had some degrees of depression 30.9% had some degrees of stress, and 73% had anxiety to some degree (mild to extremely severe). The results showed that the average score of anxiety was significantly related to meaning in life (p=0.04). Also, there were significant associations between the mean scores of depression, anxiety and stress among students (p>0.05). Conclusion: Meaning in life is a factor influencing the college students, anxiety. In the psychological counseling, logotherapy methods can improve the meaning in life and mental health of college students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
طاهره دهداری | dehdari t
دانشکده بهداشت
رسول یاراحمدی | yarahmadi r
دانشکده بهداشت
محمدحسین تقدیسی | taghdisi mh
دانشکده بهداشت
ریحانه دانشور | daneshvar r
دانشکده بهداشت
جمال احمدپور | ahmad poor j
دانشکده بهداشت
نشانی اینترنتی
http://journal.ihepsa.ir/browse.php?a_code=A-10-114-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات