این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های مشاوره
، جلد ۱۷، شماره ۶۷، صفحات ۱۰۵-۱۲۱
عنوان فارسی
نقش عوامل حمایت روانی اجتماعی بر انطباقپذیری دانشآموزان کنکوری در بحران زلزله
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضرشناسایی تجربه زیسته دانشآموزان کنکوری شهرستان سر پل ذهاب بهمنظور بررسی نقش عوامل حمایت روانی اجتماعی بر انطباقپذیری آنها در شرایط بحران زلزله بود. روش: پژوهش با رویکرد کیفی و با روش تحلیل محتوا در سال 1397 در شهر سر پل ذهاب انجام شد. نمونهگیری به روش مبتنی بر هدف صورت گرفت و دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته، با 11 دانشآموز کنکوری شهر سر پل ذهاب تا رسیدن به اشباع اطلاعاتی جمعآوری شد. یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل یافتهها در 5 طبقه اصلی «حمایت خانوادگی، حمایت از طریق خود، حمایت مشاوران، حمایت اجتماعی و حمایت معنوی» و با زیر طبقات متعلق به هر طبقه بیان شد. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد که دانشآموزان کنکوری که زلزله را تجربه کردهاند، بعد از مدتی دوری از درس خواندن حمایت خانوادگی، حمایت از طریق خود، حمایت مشاوران، حمایت اجتماعی و حمایت معنوی را دریافت کردهاند. درنتیجه، با تأمین حمایت روانی اجتماعی توانستند بازگشت دوباره به درس خواندن داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The role of psychosocial support factors on adaptation of post-graduate students in earthquake crisis
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: The purpose of this study was to identify the life experience of Minority Students in Sar-e-Pol-e Zahab city in order to investigate the role of psychosocial support factors on their adaptability in earthquake crisis situations. Method: The research was conducted with qualitative approach and content analysis method in 1397 in Sar-e-Pol-e Zahab city. Sampling was based on purpose and the data were collected through semi-structured interview with 11 graduate students in Sar-e-Pol-e-Zahab city to reaching information saturation. Findings: The results of the analysis of the findings were expressed in five main categories: "Family protection, self-support, counseling support, social protection and spiritual protection" and with the subcategories belonging to each class. Conclusion: The results of the study showed that after-school students who experienced an earthquake after receiving some degree of family support, self-support, counseling, social support and spiritual support were received. As a result, they were able to return to school with social psychosocial support.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
earthquake, psychosocial support, students.
نویسندگان مقاله
جواد چنگی آشتیانی | javad changi ashtiyani
allameh tabataba`i
دانشگاه علامه طباطبائی
سمیه کاظمیان | somayeh kazemian
allameh tabataba`i
دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-996-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-1150334.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات