این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۴۱-۵۸
عنوان فارسی
بررسی نقش تعدیلگری ماکیاولگرایی بر رابطۀ بین نارضایتی و تقلب مشتریان بیمه
چکیده فارسی مقاله
تقلب یکی از مهمترین تهدیدهایی است که شرکتهای بیمه در عصر حاضر با آن مواجهاند. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نارضایتی مشتریان بر سطح تقلب آنها با تعدیلگری سطح ماکیاولگرایی مشتریان است. جامعۀ آماری تحقیق حاضر متشکل از همۀ مشتریان یک شرکت بیمه در استان گیلان بود که تعداد کل آنها تقریباً بین 40 الی 50 هزار مشتری در نظر گرفته شد که با استفاده از فرمول کوکران نمونهای با اندازۀ 400 مشتری تعیین شد و پرسشنامه به صورت غیر احتمالیِ در دسترس در بین آنها توزیع شد. این پژوهش از لحاظ جهتگیریهای پژوهش، کاربردی و از لحاظ هدف پژوهش، توصیفی و از لحاظ استراتژیهای پژوهش، پیمایشی و از لحاظ شیوههای گردآوری دادهها، پرسشنامهای است. در پایان، نتایج حاصل از نرمافزارهای SPSS و Smart PLS حاکی از آن بود که نارضایتی مشتریان از پرداخت خسارت، زمینۀ انواع تقلب را افزایش میدهد. همچنین، ماکیاولگرایی رابطۀ بین نارضایتی مشتریان و تقلب مشتریان بیمه را تعدیل میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ماکیاولگرایی، تقلب مشتری، نارضایتی مشتری، بیمه، مخاطرۀ اخلاقی،
عنوان انگلیسی
An investigation about the moderating effect of Machiavellianism on the relationship between insurance customers’ dissatisfaction and cheating
چکیده انگلیسی مقاله
These days, cheating is one of the most important threats faced by insurance companies. In this study, we investigate the effect of customer dissatisfaction on customer cheating with moderating role of Machiavellianism. Statistical population of this research consist of all customers (between 40 to 50 thousand customers) of Parsian Insurance Company in Guilan Province. Our sample size is 400 customers according to Cochran's formula. We have distributed questionnaires in a convenient sampling. This research is practical in terms of research orientations, descriptive study in terms of objectives, survey in terms of research strategies and questionnaire based in terms of data collection. We use SPSS and Smart PLS softwares. Results indicate customer dissatisfaction increases customer cheating. In addition, Machiavellianism moderates the relationship between customer dissatisfaction and cheating of insurance customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن اکبری |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان
محمد رحیم رمضانیان |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان
معصومه قاسمی شمس |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
حمیدرضا رسولی |
کارشناسی ارشد مدیریت، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_80995_9201b3abbbe6173bfd192d65c5298307.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات