این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مقایسه روش آموزش از طریق شبکه اجتماعی و آموزش حضوری و تاثیر آن بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان بزرگسال در درس علوم اجتماعی
چکیده فارسی مقاله اهداف: هدف پژوهش حاضر مقایسه روش آموزش از طریق شبکه اجتماعی و آموزش حضوری و تاثیر آن بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان بزرگسال در درس علوم اجتماعی می­باشد. روش: در این پژوهش از روش شبه­آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل استفاده شده است. طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش­آموزان مدرسه بزرگسال پسرانه غیردولتی خوارزمی شهر خرمدره می­باشند که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از نمونه­گیری تصادفی، یک کلاس30 نفره از این مدرسه به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب گردید. برای تعیین میزان یادگیری و یادداری دانش­آموزان از آزمون­های محقق­ساخته استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل یافته­ها در بخش آمار توصیفی، شاخص‌های میانگین و انحراف استاندارد نمرات مورد بررسی قرار گرفته است و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس، آزمون واریانس چند­­­­­­­متغیره و آزمون (t) استفاده گردیده. یافته­­ها: یافته­ها در خصوص فرضیه اول نشان داد، یادگیری دانش­آموزان حاضر در دوره شبکه اجتماعی تلگرام بیشتر از آموزش حضوری بوده است (f= 9/556، 05/0p<). همچنین فرضیه دوم نشان داد میزان یادداری دانش­آموزان حاضر در دوره شبکه اجتماعی تلگرام بیشتر از آموزش حضوری بوده است (f= 7/065 ، 05/0p<). با تحلیل داده­ها فرضیه سوم پژوهش مبنی بر اثربخشی بیشتر آموزش از طریق شبکه اجتماعی تلگرام در مقایسه با آموزش حضوری بر یادگیری و یادداری دانش­آموزان بزرگسال، تایید شد. نتیجه­گیری: آموزش از طریق شبکه اجتماعی مجازی تلگرام، نسبت به آموزش حضوری، بر یادگیری و یادداری دانش­آموزان بزرگسال تاثیر بیشتری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparing The Method Of Teaching Through Social Network And Face Training And Its Impact On The Level Of Learning And Retention Of Adult Students In The Social Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Aims: This Study Was Carried Out Aimed To Comparing The Method Of Teaching Through Social Network And Face Training And Its Impact On The Level Of Learning And Retention Of Adult Students In The Social Sciences. Method: A Quasi-Experimental Method Was Used With Two Experimental And Control Groups In This Study. The Pretest-Posttest With Control Group Was Used In This Study. The Population Of This Study Includes All Students Of Kharazmi Private Adult Male School In Khoramdar Who Studied In The Academic Year 2015-2016. Random Sampling Method Was Used In This Study And A 30-Member Class From This School Was Selected As Sample. The Researcher-Made Tests Were Used To Determine The Rate Of Students' Learning And Retention. The Indices Of Average And Standard Deviation Of Scores Have Been Investigated To Analyze The Findings In The Descriptive Statistics Section. Analysis Of Covariance (ANCOVA), Multivariate Analysis Of Variance Test And T-Test Have Been Used In The Inferential Statistics. Results: According To The Findings Of The First Hypothesis, The Students' Learning Who Use Telegram Social Network Was More Than In-Person Training (F = 9.556, P< 0.05). Also, The Second Hypothesis Showed That The Rate Of Students' Retention During The Telegram Social Network Was More Than In-Person Training (F = 7.065, P < 0.05). According To The Results Of Analyzing The Data, The Third Hypothesis Of The Research On The Effectiveness Of Education Through The Telegram Social Network, In Comparison With In-Person Training On The Learning And Retention Of Adult Students, Was Confirmed. Discussion:  Training Via The Telegram Virtual Social Network Has A Greater Impact On The Learning And Retention Of Adult Students In Compared With In-Person Training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی کماسی | mahdi komasi
allamei tabataba university
دانشگاه علامه طباطبائی

خدیجه علی آبادی | khadijeh aliabadi
allamei tabataba university
دانشگاه علامه طباطبائی

اسماعیل زارعی زوارکی | esmail zareii zavaraki
allamei tabataba university
دانشگاه علامه طباطبائی


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1876-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روش­‌های نوین تدریس در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات