این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مجله علوم اعصاب شفای خاتم
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۲۳-۱۳۰
عنوان فارسی
تأثیر ورزش برتقویت حافظه: مروری بر مکانیسمهای سلولی و مولکولی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: اثرات ورزش و فعالیت بدنی بر عملکرد اندامهای مختلف انسان، مانند قلب، ریه و ماهیچههای اسکلتی از دیرباز شناختهشده است. در سالهای اخیر توجه بیشتری به اثرات ورزش بر روی سیستم عصبی و حافظه شده است. بهتازگی نشان داده شده است که مغز به فعالیتهای فیزیکی در سطوح آناتومیکی، سلولی و ملکولی پاسخ میدهد. شگفتآور است که بسیاری از این تغییرات در بعضی از ساختارهای مغزی که در حافظه، یادگیری و عملکردهای شناختی درگیرند، رخ میدهند. نشان داده شده است که ورزش میتواند عملکرد ذهنی را بهبود بخشد و یادگیری و حافظه را افزایش دهد. نتیجهگیری: هر دو تغییرات ساختاری و عملکردی مغز در پاسخ به ورزش، نقش مهمی را در بهبود حافظه و یادگیری ایفاء میکنند. مطالعۀ حاضر به مرور مکانیسمهای درگیر در بهبود حافظه و یادگیری به دنبال ورزش پرداخته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ورزش، هیپوکامپ، حافظه، یادگیری
عنوان انگلیسی
The Effect of Exercise on the Memory Improvement: a Review of Cellular and Molecular Mechanisms
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The effects of exercise and physical activity on the function of various human organs, such as heart, lung, and skeletal muscle have long been known. In recent years, more attention has been focused on the effects of exercise on the nervous system and memory. Recently, it has been shown that the brain responds to the physical activities in the anatomical, cellular, and molecular levels. It is surprising that many of these changes occur in some brain structures that involve in the memory, learning, and cognitive functions. It has been shown that exercise can improve mental performance and enhances learning and memory. Conclusion: Both structural and functional changes of the brain in response to exercise play a crucial role in improvement of the memory and learning. The present study was reviewed the mechanisms involved in the memory and learning improvement followed by exercise.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Exercise, Hippocampus, Memory, Learning
نویسندگان مقاله
فرزانه علیوند | farzaneh alivand
a. department of cellular and molecular biology, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran b. shefa neuroscience research center, khatam alanbia hospital, tehran, iran
الف. گروه زیست شناسی سلولی و مولکولی ، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران ب. مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا، بیمارستان خاتم الانبیاء، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
فریبا کریم زاده | fariba karimzadeh
cellular and molecular research center, iran university of medical sciences, tehran, iran
مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-558&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوروبیولوژی مولکولی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات