این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مجله علوم اعصاب شفای خاتم
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۷۴-۷۴
عنوان فارسی
P۵۰: Efficacy of Cognitive Behavioral Therapy on Anxiety and Worry of Children with Generalized Anxiety Disorder
چکیده فارسی مقاله
لطفاً به لینک انگلیسی مراجعه شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
P50: Efficacy of Cognitive Behavioral Therapy on Anxiety and Worry of Children with Generalized Anxiety Disorder
چکیده انگلیسی مقاله
Generalized anxiety disorder is one of the psychological disorders in childhood that is usually neglected. The purpose of this research was to determine the efficacy of cognitive behavioral group therapy on anxiety and worry of children with generalized anxiety disorder. In this semi-experimental study, 38 children were identified among female students in third grade who responded to the screen for child anxiety related emotional disorders. To ensure their generalized anxiety disorder, they were assessed through the interview. Finally 14 patients with generalized anxiety disorder were randomly assigned to two experimental and control groups. The experimental group received 12 sessions cognitive behavioral therapy. Both groups completed revised children’s manifest anxiety scale and Pennsylvania state worry questionnaire-child version at the pre-test and post-test. Findings of analysis of covariance showed that the mean scores of anxiety and worry in experimental group was significantly lower than control group in post-test (P< 0.05). Cognitive behavioral group therapy is effective in reduction of anxiety and worry of children with generalized anxiety disorder.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فهیمه دهقانی | fahimeh dehghani
department of psychology, faculty of psychology and educational sciences, university of isfahan, isfahan, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
شعله امیری | shole amiri
department of psychology, faculty of psychology and educational sciences, university of isfahan, isfahan, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://www.shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-104&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات