این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علوم اعصاب شفای خاتم، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۸۷-۸۷

عنوان فارسی P۶۳: Social Anxiety: The Role of Perceived Childhood Attachment, Family Functioning and Attributional Styles
چکیده فارسی مقاله لطفاً به لینک انگلیسی مراجعه شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی P63: Social Anxiety: The Role of Perceived Childhood Attachment, Family Functioning and Attributional Styles
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to explore the role that perceived childhood attachment, family functioning and attribution styles have in social anxiety of high school students. 430 Iranian students were selected by multistage cluster sampling from high schools of Isfahan city. Participants completed measures of childhood attachment to each parent (Hazen and Shaver, 1986), the family adaptability and cohesion evaluation scale (Olson, Portner and Lavee, 1985), attributional styles questionaire (Peterson and Seligman, 1984) and social anxiety scale (Watson and Friend, 1969). Results revealed that attribution styles, insecure to mother and family cohesion had direct relationship with social anxiety attachment to parents had a relationship with social anxiety through family cohesion and success attribution. The results showed that family cohesion and success attribution decrease social anxiety, whereas, insecurity to mother and failure attribution increase social anxiety.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نیره پریشانی | nayereh parishani
department of counseling, faculty of education and psychology, isfahan university, isfahan, iran.

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

حسن زارعی | hassan zareei
department of counseling, psychology faculty, yazd university, yazd, iran.

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://www.shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-116&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات