این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علوم اعصاب شفای خاتم، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۹۵-۱۹۵

عنوان فارسی P۱۷۱: The Relationship between Levels of Anxiety and Social Adaptation in Female Students
چکیده فارسی مقاله لطفاً به لینک انگلیسی مراجعه شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی P171: The Relationship between Levels of Anxiety and Social Adaptation in Female Students
چکیده انگلیسی مقاله Most people have experienced anxiety in their lives. Anxiety is necessary to continue the life but intense anxiety can be reduced person’s efficiency and avoided rational thinking and decision making. The goal of this study was to determine the relationship between levels of anxiety and social adaptation in female students of Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran. 120 female students with 20-30 years old were randomly selected at all levels of university degrees. Cattell anxiety test and Rotter's Locus of control questionnaire (internal-external) were employed in this research. Results showed that relationship were significantly increased between mild anxiety and average social adaptation and also between severe anxiety and weak social adaptation (P< 0.01). Finding showed that the mild to intense levels of anxiety had relationship with the social adaptation, so that anxiety can be influenced on social adaptation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Anxiety, Social Adaptation, Female

نویسندگان مقاله پریا روزی طلب | paria roozitalab
faculty of psychology and educational sciences, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran.

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

زهرا ابراهیمی | zahra ebrahimi
faculty of psychology and educational sciences, alzahra university, tehran, iran.

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)


نشانی اینترنتی http://www.shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-235&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات