این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱-۱۸

عنوان فارسی پیامدهای ناشی از سردرگمی مصرف‌کننده؛ بررسی نقش تعدیلگری اعتماد (مورد مطالعه: برندهای مواد غذایی)
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر اعتماد بر رفتارهای ناشی از سردرگمی مصرف‌کننده در خصوص برندهای مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مشهد است. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی -پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه‌های رفاه شهر مشهد است که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و بر اساس 5-10 برابر تعداد گویه‌ها (5 برابر) 150 پرسشنامه جمع‌آوری شده است. برای سنجش روایی از نظر خبرگان و به منظور سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 94% برآورد شده است. تحلیل داده‌ها با تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری و با نرم‌افزار 3PLS انجام شده است. نتایج نشان‌دهنده تأثیر سردرگمی مصرف‌کننده بر نیاز به ثبات قیمت، نیاز به برند، نیاز به اطلاعات، نیاز به سادگی خرید، نیاز به تضمین کیفیت و نیاز به قوانین دولتی بوده است. هم‌چنین نقش تعدیلگر اعتماد بر رابطه بین سردرگمی مصرف‌کننده با رفتارهای غیر از خرید، نیاز به ثبات قیمت، نیاز به تضمین کیفیت و نیاز به قوانین دولتی تأیید شده است. سردرگمی بر رفتارهای غیر از خرید تأثیر معناداری نداشته است. اعتماد بر رابطه بین سردرگمی بر نیاز به برند، نیاز به اطلاعات و نیاز به سادگی در خرید تأثیر معناداری نگذاشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد، سردرگمی مصرف‌کننده، رفتارهای ناشی از سردرگمی،

عنوان انگلیسی Consequences of Consumer’s Confusion, Examining the Role of Moderating Trust (Case Study: Food Brands)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate the effect of trust on the behaviors caused by consumers' confusion about food brands in Mashhad welfare stores. This study in terms of goal is an applied and in terms of nature is a descriptive-survey research. Statistical population for this study were customers of the Refah chain stores in Mashhad city, and simple random sampling was used. Based on the number of 5-10 items (5), 150 questionnaire were collected successfully. The experts were asked to validate the validity. To confirm the reliability, the Cronbach's alpha was used, which was estimated to be 0.92. For statistical analysis of the data, Structural Equations Modeling and PLS3 software was used. The results indicate that the impact of consumers' confusion on the need for price stability, need to brands, the need for information, the need for simplicity shopping, the need for quality certification and the call for government regulations. Also, the role of trust moderator has been confirmed by the relationship between consumers' confusion and non-purchase behavior, the need for price stability, the need for quality certification and the call for government regulation. There was no significant difference in confusion about non-shopping behaviors. Trust on the relationship between confusion on the need for brand, the need for information and the need for simplicity in purchasing did not have a significant effect.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فهیمه رهباردار |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران

معصومه عربشاهی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران

امید بهبودی |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_23225_47bb9bf7136d32a62ebb2790180a8ce4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-1192442.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات