این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
International Journal of Information and Communication Technology Research (IJICT
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۳۵-۴۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Mutual Independent Cascade Model for Customer Behavior Propagation
چکیده انگلیسی مقاله
Model of spreading behaviors, influences, new trends and innovations through social networks has been studied in a number of domains. These may include the diffusion of medical and technological innovations, the sudden and widespread adoption of strategies in game-theoretic settings, and the effects of word of mouth in the promotion of new products. One of the most important facts that is neglected in previous spread models is "considering cascading negative opinions". This important fact shows that negative opinions may originate and propagate in populations as much as positive opinions and even they are stronger and more dominant. In this paper we propose a new model of influence cascade called Independent Cascade with Positive and Negative WOM (ICPN). ICPN models some important facts that people may encounter in a social environment. These facts include negativity bias, the asymmetric behavior of negative and positive WOM, and different types of consumer complaints behaviors. Moreover, the influence maximization problem is formulated in this model and also, we show that ICPN maintains submodularity in this problem.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
| Ali Nazemian
| Fattaneh Taghiyareh
نشانی اینترنتی
http://ijict.itrc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-27-124&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/417/article-417-1212427.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات