این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مشکوه، جلد ۳۷، شماره ۳، صفحات ۶۸-۹۱

عنوان فارسی طراحی الگوی ترویج انفاق در جامعه با استفاده از آیات ۲۵۴ تا ۲۷۴ سوره بقره
چکیده فارسی مقاله در این نوشتار با تکیه بر آیات 254 تا 274 سوره بقره، به عنوان بیشترین آیاتی که در موضوع انفاق پشت سر هم آمدهاند، الگوی ترویج انفاق ارائه می شود. با بررسی و تدبر در این آیات، الگویی متشکل از ده گام طراحی شد. در گام نخست، مؤمنان به عنوان مخاطبانِ تبلیغ معرفی می‌شوند. سپس به توحید و معاد به عنوان دو رکن زمینه‌ساز برای دعوت به انفاق اشاره شده، در گام سوم برای کاهش ترس اولیه، جنبه تبشیری پررنگ می‌شود. گام چهارم به بیان آداب و شرایط انفاق می‌پردازد. در گام پنجم با استفاده از تمثیل، به آسیب‌های رفتاری انفاق پرداخته شده است. گام ششم به کیفیت چیزهایی که می‌توان از آنها انفاق کرد، اشاره می‌کند. در گام بعدی، یکی از دام‌های شیطان بر سر راه انفاق‌کنندگان تذکر داده شده و در گام نهم، به معرفی کسانی که انفاق شامل آنها می گردد، پرداخته می‌شود. گام آخر نیز بر محفوظ بودن پاداش انفاق‌کنندگان در نزد خدا اشاره دارد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing a Model for the Promotion of Charity in Society Using 254 to 274 Verses of Al-Baqara Surah
چکیده انگلیسی مقاله This paper attempts to provide a charity promotion model, relying on verses 254 to 274 of Surah al-Baqara as the most verses in a row about charity. By examining these verses based on case study research in the Holy Qur'an, a pattern consisting of ten steps was designed. At the first step, believers are introduced as propagation audiences. Then, monotheism and resurrection are referred to as the two pillars for inviting to charity and in the third step, to reduce the initial fear, the evangelical aspect is highlighted. The fourth step is devoted to the charity terms and conditions. In the fifth step, the allegory has been used to address the behavioral pathology of charity. The sixth step refers to the quality of things that can be donated on charity. In the next step, one of the devil's traps was mentioned on the way to the almsgivers and in the ninth step, we will introduce the people who will be covered by charity. The last step refers to the reserved rewards of the almsgivers before God.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید مسعودی پور |
دکترای مدیریت بازاریابی و پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق


نشانی اینترنتی http://mishkat.islamic-rf.ir/article_82105_d452af1cc7fc666c536c69c4ed29e21b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1104/article-1104-1220133.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات