این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۹۳۲-۹۳۸

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Finite element simulation of microstructure evolution during friction stir welding of automotive aluminum parts
چکیده انگلیسی مقاله 7000 series Aluminum alloys are widely used in the automotive industries for structural lightweight components due to their exceptional high strength to weight ratio. However, this class of aluminum alloy is difficult to join by conventional fusion welding techniques so Friction stir welding (FSW) widely is used for welding this alloys. The process has been demonstrated to be effective and is currently industrially utilized for materials difficult to be welded or “un weldable”, especially aluminum and magnesium alloys. In this paper in order to predict the average grain size occurring in FSW of AA7050 plates due to the dynamic recrystallization (DRX) phenomena due to the welding process, a microstructure evolution model have been implemented in 3D fully coupled thermo-mechanical FEM in which the tool – work piece interaction in FSW of butt joint was investigated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله a خلخالی | a. khalkhali


محمدجواد سرانجام | m j saranjam



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-63-92&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات