این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۶۲۱-۶۲۸

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Investigation of the Effect of Contact Frequency upon Thermal Contact Conductance
چکیده انگلیسی مقاله Thermal Contact Conductance (TCC) between an exhaust valve and its seat is one of the important parameters to be estimated in an internal combustion engine. An experimental study presented here to acquire temperature in some interior points to be used as inputs to an inverse analysis. An actual exhaust valve and its seat are utilized in a designed and constructed setup. Conjugate Gradient Method (CGM) with adjoin problem for function estimation is used for estimation of TCC. The method converges very rapidly and is not so sensitive to the measurement errors. Contact frequency is one the factors which have a significant influence on TCC. The results obtained from current inverse method as well as those obtained from linear extrapolation method show that the thermal contact conductance decreases as the contact frequency increases. The results obtained from both sets of results are also in good agreement.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شجاعی فرد | shojaeefard


موسی پور | mousapour


مزیدی | mazidi



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-63-62&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات