این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۵۵۵-۵۶۳

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Loading Path Determination for Tube Hydroforming Process of Automotive Component Using APDL
چکیده انگلیسی مقاله In this study, an extended stress-based forming limit diagram (FLD) for prediction of necking based on the Marciniak and Kucznski (M-K) model is represented and applied in tube hydroforming. The bulge forming of a straight tube is simulated by finite element method and verified with published experimental data. This adaptive simulation technique is based on the ability to detect the onset and growth of defects (e.g., bursting and wrinkling) and to promptly readjust the loading paths. Thus, a suitable load path is determined by applying Adaptive Simulation Method in ANSYS Parametric Design Language (APDL).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله forming, finite element simulation, bursting

نویسندگان مقاله معصومی خلیل آباد | masoumi khalil abad


غضنفری | ghazanfari


هاشمی | hashemi



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-63-54&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات