این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۴۷۴-۴۸۱

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Cooled EGR for a Turbo Charged SI Engine to Reduce Knocking and Fuel Consumption
چکیده انگلیسی مقاله Cooled exhaust gas recirculation is emerging as a promising technology to address the increasing demand for fuel economy without compromising performance in turbocharged spark injection engines. The objectives of this study are to quantify the increase in knock resistance and to decrease the enrichment and emission at high load. For this purpose four stroke turbo charged Spark Ignition engine (EF7-TC) including its different systems such as inlet and exhaust manifold, exhaust pipe and engine geometry are modeled using GT Power Software. As predicted, using cooled EGR at high load enabled operation at lambda near to one with the same serial engine performances, which offers substantial advantages Such As BSFC reduction (up to 14%), and emission reduction (CO, NOx).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Knock, emission, fuel consumption, GT power

نویسندگان مقاله h شجاعی فرد | h. shojaeefard


طحانی | tahani


m اتقانی | m. etghani


اکبری | akbari



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-63-47&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات