این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۸۶-۱۹۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effects of the Bogie and Body Inertia on the Nonlinear Wheel-set Hunting Recognized by the Hopf Bifurcation Theory
چکیده انگلیسی مقاله Nonlinear hunting speeds of railway vehicles running on a tangent track are analytically obtained using Hopf bifurcation theory in this paper. The railway vehicle model consists of nonlinear primary yaw dampers, nonlinear flange contact stiffness as well as the clearance between the wheel flange and rail tread. Linear and nonlinear critical speeds are obtained using Bogoliubov method. A comprehensive parametric study is then carried out and effects of different parameters like the magnitudes of lateral clearance, damping values, wheel radius, bogie mass, lateral stiffness and the track gauge on linear and nonlinear hunting speeds are investigated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله d یونسیان | d. younesian


علی اکبر جعفری | a a jafari


r سراجیان | r. serajian



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-49-1&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده Modeling and simulations
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات