این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
International Journal of Automotive Engineering
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۲۰۶-۲۱۷
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimal Integral State Feedback Control of HCCI Combustion Timing
چکیده انگلیسی مقاله
Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI) engines hold promise of high fuel efficiency and low emission levels for future green vehicles. But in contrast to gasoline and diesel engines, HCCI engines suffer from lack of having direct means to initiate combustion. A combustion timing controller with robust tracking performance is the key requirement to leverage HCCI application in production vehicles. In this paper, a two-state control-oriented model is developed to predict HCCI combustion timing for a range of engine operation. The experimental validation of the model confirms the accuracy of the model for HCCI control applications. An optimal integral state feedback controller is designed to control the combustion timing by modulating the ratio of two fuels. Optimization methods are used in order to determine the controller’s parameters. The results demonstrate the designed controller can reach optimal combustion timing within about two engine cycles, while showing good robustness to physical disturbances.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
HCCI, Combustion Timing Control, Optimal Control.
نویسندگان مقاله
m bidarvatan | m. bidarvatan
k.n.t. university of technology
m شاه بختی | m. shahbakhti
k.n.t. university of technology
سید علی جزایری | s a jazayeri
k.n.t. university of technology
نشانی اینترنتی
http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-56-1&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
IC Engines
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات