این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۲۹-۳۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effect of Injection Characteristics on Emissions and Combustion of a Gasoline Fuelled Partially-premixed Compression Ignition Engine
چکیده انگلیسی مقاله Conventional compression ignition (CI) engines are known for their high thermal efficiency compared to spark ignited (SI) engines. Gasoline because of its higher ignition delay has much lower soot emission in comparison with diesel fuel. Using double injection strategy reduces the maximum heat release rate that leads to NOx emission reduction. In this paper, a numerical study of a gasoline fuelled heavy duty Caterpillar 3401 engine was conducted via three dimensional computational fluid dynamics (CFD) procedures and compared with experimental data. The model results show a good agreement with experimental data. To have a better design the effect of injection characteristics such as, the main SOI timing, injection duration and nozzle hole size investigated on combustion and emissions and an optimized point find. The results suggest an optimization in injection characteristics for simultaneous reduction of NOx and soot emissions with negligible change in IMEP.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله a نعمتی | a. nemati
msc student


sh خلیل آریا | sh. khalilarya
associated prof


s جعفرمدار | s. jafarmadar
assistant prof


h khatamnejhad | h. khatamnejhad
msc student


v فتحی | v. fathi
msc student



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-31-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده IC Engines
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات