این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۵۶-۶۲

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Optimized Braking Force Distribution during a Braking-in-Turn Maneuver for Articulated Vehicles
چکیده انگلیسی مقاله Improvement in braking performance and vehicle stability can be achieved through the use of braking systems whose brake force distribution is variable. Electronic braking force distribution has an important and serious role in the vehicle stopping distance and stability. In this paper a new approach will be presented to achieve the braking force distribution strategy for articulated vehicles. For this purpose, the mathematical optimization process has been implemented. This strategy, defined as an innovative braking force distribution strategy, is based on the wheel slips. The simulation results illustrate proposed strategy can significantly improve the vehicle stability in curved braking for different levels of vehicle deceleration
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله e اسماعیل زاده | e. esmailzadeh


a goodarzii | a. goodarzii


m بهمدی | m. behmadi



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-1-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده Modeling and simulations
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات