این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱-۱۵
عنوان فارسی
تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفههای رفتار مصرفکننده پوشاک ورزشی
چکیده فارسی مقاله
هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفههای رفتار مصرفکننده پوشاک ورزشی بود. روششناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها در زمره پژوهشهای توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرفکنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با توجه به پراکندگی جامعه و نامشخص بودن کلیه مصرفکنندگان بصورت نمونهگیری تصادفی و در دسترس 384 پرسشنامه پخش که از این تعداد 300 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر (1991) و رفتار مصرفکننده سولومون (1393) بود. همچنین از الگوریتم PLS برای تدوین مدل، بررسی روایی و پایایی سازه استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که به ترتیب وفاداری به برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی برند بیشترین اثرگذاری را بر مولفههای رفتار مصرفکننده قبل از خرید، حین خرید و بعد از خرید دارند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق میتوان بیان کرد که برخورد مناسب حین خرید، ایجاد تداعی مثبت در ذهن مصرفکننده و ارائه پوشاک باکیفیت باعث تکرار خرید شده که این چرخه بصورت یک سیستم رفتار مصرفکننده قبل از خرید را تحت تأثیر قرار میدهد و مصرفکننده را در دراز مدت به برند مورد نظر وفادار میکند
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ویژه برند،رفتار مصرفکننده،برند ورزشی،
عنوان انگلیسی
Dimensions model detemination of particular Brand equity based on components of sports apparel consumer behavior
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The Study Dimensions model detemination of particular Brand equity based on components of sports apparel consumer behavior. Methodology: The present research is purposeful and applied in terms of data collection as a descriptive survey research. The population of all consumers of sports apparel brands (Nike, Adidas, Reebok and Puma) was formed in Tehran. Due to the fragmentation of society and the lack of random sampling and available to all consumers, of which 384 questionnaires distributed 300 questionnaires were analyzed. Measuring tools, the questionnaire brand equity Aaker (1991) and consumer behavior Solomon (2013). The PLS algorithm to develop a model to assess the validity and reliability of structures were used. Results: The results showed that the brand loyalty, brand associations, perceived quality and brand awareness greatest impact on consumer behavior components to buy, when to buy and after their purchase. Conclusion: Based on the current research results, treating customers well in a purchase, creates a positive association and attitude in the customers mind. Beside to deliver clothing’s of high quality to consumers, is to bring a repeat in future sales. The cycles of this treatment systematically effects the consumer's mind to build a brand loyalty in long term
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید صادقی بروجردی |
استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
حسین منصوری |
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه کردستان
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات