این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت و توسعه ورزش، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۵۱-۶۰

عنوان فارسی بررسی وضعیت تاکتیک‌های بازاریابی ارتباطی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه فوتبال استقلال تهران)
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت تاکتیک­های بازاریابی ارتباطی باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران ( مطالعه موردی: باشگاه فوتبال استقلال تهران) بود. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می­باشد. جامعه این تحقیق را کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران تشکیل دادند که تعداد 366 نفر از آن ها به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه تعدیل شده تاکتیک های بازاریابی ارتباطی ایزدی و احسانی (1391) بود. برای تجزیه و تحلیل داده­ها نیز از آزمون­های تحلیل واریانس یک­طرفه، ضریب همبستگی اسپیرمن، پیرسون، آزمون تی تک نمونه­ای و تحلیل عاملی در سطح معناداری 05/0 با کمک نرم افزارهای SPSS20 وlisrel8.50 و SYSTAT13 استفاده شد. یافته‌ها: یافته ها نشان داد؛ بین خرده مقیاس های مدیریت دانش، کیفیت خدمات، رضایتمندی، اعتماد، تعهد، کمیت مصرف، تبلیغ شفاهی و در نهایت پیگیری رسانه­ای به تفکیک عضویت در کانون هواداران تفاوت معناداری وجود دارد (05/0 > p)؛ این در حالی بود که بین خرده مقیاس های بازاریابی ارتباطی به تفکیک تماشای سالانه فوتبال، به جز در خرده­مقیاس­های رضایتمندی و اعتماد در دیگر خرده مقیاس ها تفاوت معناداری مشاهده نشد (05/0 > p). نتیجه‌گیری: به طور کلی، نتایج تحقیق حاکی از آن بود که؛ بررسی وضعیت تاکتیک های بازاریابی، بررسی نقاط ضعف و قوت در این زمینه و همین طور ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی، در شناخت بیشتر باشگاه­های لیگ برتر فوتبال به ویژه باشگاه استقلال تهران از هواداران خود موثر بوده و باعث توسعه نظام هواداری در کشور می­شود
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی ارتباطی،لیگ برتر فوتبال ایران،استقلال تهران،

عنوان انگلیسی The Evaluate of the relationship marketing tactics of Iranian soccer league (case study: Esteghlal Tehran Football Club)
چکیده انگلیسی مقاله Objective: the aim of this study was to Evaluate the relationship marketing tactics of Iranian soccer league Methodology: according to the purpose, Adjusted relationship marketing components scale developed by Ehsani and Ezadi (2011), provided to 366 members of the supporters club Esteghlal Tehran that according to The sample size formula and Who were randomly selected. The questionnaire was based on the norms set for a Likert scale of 5 points to making it slightly used. Validity and reliability of the instrument by experts in the pilot study with the Alpha 0/92 respectively. For data analysis also oneway-anova variance, one sample t-test and Spearman and pearson Correlation significant 0/05 by spss20,systat13 and lisrel8.50 was used. Results: Results indicate that; between Subscales Knowledge Management, Quality of Service , Satisfaction ,trust , commitment , quantity consumed , Interpreting advertisement and finally pursuit of media according to the membership of the Association was significant difference(p
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کیانوش شجیع |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد

سید مرتضی عظیم زاده |
استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد

مهدی یوسفی |
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد

فریده افروزی |
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات