این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۶۱-۷۰
عنوان فارسی
تاثیر برندسازی داخلی در سازمانهای ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی)
چکیده فارسی مقاله
هدف: برندسازی داخلی مفهومی است که به بررسی تأثیر کارکنان در ایجاد تصویری بهتر از برند در ذهن مشتریان میپردازد. از اینرو، در پژوهش حاضر به تأثیر برندسازی داخلی برکارکنان در سازمانهای ورزشی پرداخته شده است. روششناسی: پژوهش حاضر از جهت هدف؛ کاربردی و از نظر گردآوری داده؛ توصیفی-پیمایشی است. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 221 نفر از کارکنان باشگاه های بدنسازی مطرح در سطح شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد بودند. همچنین برای گردآوری داده از پرسشنامه محقق ساخته (ضریب آلفای کرونباخ 87/0) استفاده شد که با مراجعه مستقیم و به روش خودگزارشی تکمیل شدند. برای تحلیل داده ها نیز از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: نتایج حاصل از مدل مسیر با توجه به مقادیر ضرایب مسیر مناسب و نتایج ماتریس همبستگی متغیرها، وجود رابطه معنادار و مثبت را تأیید کرد. بنابراین تأثیر برندسازی داخلی بر رفتار برند محور، حس تعلق، تعهد و وفاداری به برند کارکنان مثبت ارزیابی شد. نتیجهگیری: بر اساس یافتهها، اجرای اثربخش برنامههای برندسازی داخلی در باشگاههای مورد مطالعه و دیگر سازمانهای ورزشی میتواند تاثیر قابل توجهی بر درک کارکنان نسبت به برند سازمان، در خدمترسانی موفق به مشتری و در بهبود تصویر برند سازمان در ذهن مشتری داشته باشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
برندسازی داخلی،سازمانهای ورزشی،کارکنان،
عنوان انگلیسی
The impact of internal branding in sports organizations: A case study research in fitness clubs
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Internal branding is a new concept to consider the impact of employees to create a better brand image in the minds of customers. This study aims to investigate the effects of internal branding on the behavior of the employees in the organization. Methodology: This study was descriptive- survey one.The sample in this study consisted of 221 employees of the famous clubs in cities; Tehran, Isfahan, Tabriz, Shiraz and Mashhad. The data was collected through consulted directly and self-report procedure by a researcher-conducted questionnaire (Cronbach's alpha coefficient 87/0) which scaled with a five-point Likert from strongly agree to strongly disagree .Amos Graphic software was used for analyzing Data. Results: The results of the path analyses coefficients and the results of the correlation matrix of variables showed positive and significant relationship among variables. So the effect of internal branding on employees’ brand oriented behavior, sense of brand belonging, brand commitment and brand loyalty was verified. Conclusion: According to the result, internal branding of clubs and other sports organizations can have a significant impact on employees' perceptions of the organization and its brand, help to get successful service to customers and improve brand Image in the mind of the customers
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وجیهه جوانی |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تبریز
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات