این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۵، شماره ۳۲، صفحات ۲۱۱-۲۳۳
عنوان فارسی
بررسی نقش میانجی خودکارآمدی خلاقانه در رابطه بین سبک یادگیری شناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تبیین میزان برازش مدل نقش میانجی خودکارآمدی خلاقانه در رابطه بین سبک یادگیری شناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمان انجام شد. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمان است که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل هستند. تعداد 300 نفر نمونه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و روش آن پیمایشی است. داده ها با استفاده از مقیاس خودکارآمدی خلاق (CSES)، آزمون مجموعه تصاویر پنهان (GEFT)، و آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس (AMT) گردآوری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل انجام شد. با توجه به کمتر بودن اثر مسیر مستقیم (54/0) از مسیر غیرمستقیم (63/0) بنابراین وجود متغیر میانجی تاثیر را افزایش می دهد و نقش میانجی در پژوهش حاضر مورد تایید واقع می شود. نتایج نشان داد که خودکارآمدی خلاقانه در رابطه بین سبک یادگیری شناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان نقش میانجی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودکارآمدی خلاق،سبک یادگیری شناختی،انگیزش پیشرفت تحصیلی،
عنوان انگلیسی
Investigating the role of mediator of creative self-efficacy in the relationship between cognitive learning style and academic achievement motivation in second grade high school students in Kerman
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to determine the fit of the model of the mediating role of creative self-efficacy in the relationship between cognitive learning styles and academic achievement motivation in secondary school students in Kerman. The statistical population is all students in the second grade secondary school of Kerman, who study in the academic year of 1963-96. A sample of 300 individuals was selected using cluster sampling method. This research was descriptive-correlational and survey method. Data were collected using the Creative Self-efficacy Scale (CSES), the Hidden Image Collection Test (GEFT), and the Hermann's Motivation Exercise Test (AMT). Data analysis was carried out by using of structural equation modeling and Laser software. The low direct shift (0.54) of the indirect (0.63) method, therefore, increases the magnitude of the magnitude of the change, and is the result of its current research. The results showed that creative self-efficacy has a mediator role in the relationship between cognitive learning style and academic achievement motivation in students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ماندانا سادات نظامی |
دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی ، گروه روان شناسی واحد کرمان ، دانشگاه آزاداسلامی ،کرمان،ایران
ویدا سادات رضوی نعمت اللهی |
گروه مشاوره و روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
امان الله سلطانی |
استادیار دانشگاه ازاد کرمان
زهرا زین الدینی میمند |
استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات