این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۱۲، شماره ۴۸، صفحات ۱۱-۲۶
عنوان فارسی
اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله و جرأتورزی بر تغییر نگرش نوجوانان دختر نسبت به سوء مصرف مواد
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله و جرأت ورزی بر تغییر نگرش دختران نوجوان بود. روش: روش پژوهش حاضر تجربی و از نوع پیشآزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر تبریز در سال تحصیلی 96-1395 بود. نمونه پژوهش 30 نفر دانش آموز بود که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب شده و به صورت تصادفی نیمی از آن ها در گروه آزمایش و نیم دیگر در گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش آموزش دریافت کرد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی می تواند نگرش نوجوانان نسبت به مصرف مواد را بهبود دهد. نتیجه گیری: آموزش مهارتهای زندگی، مانند مهارتهای حل مسئله و جرأت ورزی می تواند برای پیشگیری از سوء مصرف مواد مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارت های زندگی، حل مسئله، جرأت ورزی، نگرش، دانش آموزان
عنوان انگلیسی
The Effectiveness of Problem-solving Training and Assertiveness in Attitude Change towards Substance Abuse among Adolescent Girls
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The aim of this study was to investigate the effectiveness of problem-solving and assertiveness skills training in the attitude change toward substance abuse in adolescent girls. Method: An experimental research design along with pre-test/ post-test/ control group was used for the conduct of the present study. The statistical population of this study consisted of female high school students in Tabriz during the academic year 2016-17. The research sample consisted of 30 students who were randomly selected using random multistage cluster sampling method and were randomly assigned to one experimental group and one control group. The experimental group received the training. Results: The results of this study showed that problem-solving and assertiveness skills training can improve adolescents' attitudes toward drug use. Conclusion: Life skills training, such as problem-solving skills and assertiveness can be used to prevent substance abuse.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نسرین رهبری | Nasrin Rahbari
university of Tabriz
دانشگاه تبریز
جلیل باباپور | Jalil Babapour
university of Tabriz
دانشگاه تبریز
حسن صبوری مقدم | Hasan Sabourimoghaddam
university of Tabriz
دانشگاه تبریز
نشانی اینترنتی
http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-1716-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/590/article-590-1248965.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات