این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۱۵۳-۱۶۷

عنوان فارسی نقش آفرینی موسیقی در تشویق به خرید
چکیده فارسی مقاله پخش موسیقی در فضای فروشگاه‌ها یکی از روش‌های نوین برای جذب مشتری و ماندگاری بیشتر او در فروشگاه است که امروزه خرده فروشی‌های بزرگ از این روش بسیار استفاده می‌کنند. در یک محیط خرده فروشی، موسیقی می‌تواند نقش یک محرک احساسی قوی را نیز داشته باشد. این مطالعه در مورد نقش آفرینی موسیقی در تشویق به خرید می‌باشد. روش تحقیق حاضر، پیمایشی است و با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری به نتیجه رسیده‌ایم و هدف آن نیز کاربردی می‌باشد. جامعه آماری آن مشتریان فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر اراک نیز می‌باشد که جهت خرید در فضای فروشگاهی حضور داشته و موسیقی پخش شده در فروشگاه را نیز شنیده‌اند. موسیقی به طور مثبت بر روی یکی از مهم‌ترین بخش‌های انجام رفتار، یعنی خرید، تأثیر می‌گذارد مشتریان در هنگام پخش موسیقی در فروشگاه احساس بهتری داشته و زمان بیشتری را در فروشگاه گذرانده و نهایتاً خرید بیشتری را انجام می‌دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Role of Music in Encouragement of Shopping
چکیده انگلیسی مقاله Playing the music in stores is one of the new methods to attract more customers and to increase their stay in the shop. Nowadays, large retail shops use this method. In a retail environment, music can serve as a strong emotional stimulus. This study, conducted in the field of consumer behavior, is about the role of music in persuading people to do more shopping. The research methodology is survey, and, in terms of purpose, the study is an applied one. The results were obtained using structural equation analyses. The study population consists of the customers of large stores in the city of Arak who were purchasing and, at the same time, listening to music playing in the stores. According to the results, music affects shopping, as an important behavior, by giving the customers a good feeling and making them spend more time in the store and buy more goods.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پیمان غفاری آشتیانی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

نسیم سادات مهاجرانی |
کارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1324_3d147321eaab507b9bd7be9bce4b4744.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1259219.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات