این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۱۸۷-۲۱۳
عنوان فارسی
شکل گیری شبکه دانش در شرکت های دانش بنیان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف مدلسازی عوامل موثر بر شبکههای دانش در شرکتهای دانش بنیان انجام شده است. از نظر روش شناسی، این پژوهش از نوع ترکیبی - اکتشافی بوده به همین منظور با ترکیبی از روشهای کمی و کیفی و با تکیه بر نظر خبرگان عوامل موثر در شکلگیری شبکههای دانش و روابط بین آنها در شرکتهای دانش بنیان، شناسایی و رتبه بندی شدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، در مرحله کیفی از روش تحلیل محتوا و در مرحله کمی از روش مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد، توسعه فرآیندهای مدیریتی بیشترین تاثیر را در شکلگیری شبکههای دانش دارند و تاثیر پذیرترین عاملها نیز در سطح نخست از مدل قرار دارند که شامل نوع دانش، عوامل فرهنگی، ساختارهای سازمانی و سازوکارهای ارتباطی میباشند. پیشنهاد میشود در حوزه پژوهش و فناوری و حتی در حوزههای عملیاتی دیگر، نیز شبکههای دانش بین سازمانی با مدل طراحی شده در این تحقیق، جایگزین طرحها و پروژههای پراکنده فعلی مدیریت دانش شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modelling of a Knowledge Network in Knowledge-based Enterprises
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to model the factors that affect the knowledge networks in knowledge-based companies. Methodologically, the research is of a hybrid-exploratory type. By combining quantitative and qualitative methods and relying on experts' opinions, the factors influencing the formation of knowledge networks and their relationships to knowledge-based companies were identified and ranked. In order to analyze the data, the content analysis method and the structural interpretation model were used in qualitative and quantitative stages respectively. The results of this study showed that the development of management processes has the greatest impact on the formation of knowledge networks, and the most influential factors are at the first level of the model. These factors include the type of knowledge, cultural factors, organizational structures and communication mechanisms. It is suggested that, in the field of research and technology and even in other operational areas, the current dispersal schemes of knowledge management be replaced by inter-organizational knowledge networks and the model developed in this research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی رضائیان |
استاد مدیریت، دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
نوید نظافتی |
استادیار مدیریت، دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
روح اله باقری |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1326_ef82ad2a7b5e81540868b683cba5e1e2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1259221.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات