این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۲۶۳-۲۸۱

عنوان فارسی مدل توان رقابتی در بانکداری الکترونیک
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخص­های توان رقابتی در بانکداری الکترونیک بود. جهت دستیابی به هدف پژوهش از روش کیفی و مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است. اطلاعات و داده­های لازم پژوهش، با مصاحبه از چهل نفر خبرگان و صاحب نظران در امر بانکداری الکترونیکی جمع­آوری گردیده است. اطلاعات و داده های گرد آوری شده از مصاحبه ها، با استفاده از روش کدگذاری باز و کدگذاری محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سپس با اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل انجام شده، شاخص‌های اولیه توان رقابتی در بانکداری الکترونیک شناسایی گردید. در مرحله بعد با استفاده از تکنیک دلفی چهار مرحله‌ای، از خبرگان و متخصصان بانکداری الکترونیک در مورد شاخص­های به دست آمده از مصاحبه­ها ی انجام شده نظرخواهی شد. نتایج نهایی نشان داد شاخص های کیفیت خدمات، بهبود کانال­های ارائه خدمات، تنوع و نوآوری در خدمات، استفاده از فناوری‌های نوین، تبلیغات، مشتری مداری و شهرت و اعتبار بانک به عنوان شاخص­های توان رقابتی در بانکداری الکترونیک مورد تأیید قرار گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Competitiveness Ability Model in E-Banking
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to identify the indicators of competitive ability in an electronic banking system. To conduct the research, a qualitative method and semi-structured interviews were used. The data were collected from forty electronic banking experts and managers in the Iranian banking system. Then, the collected data were analyzed with open coding and axial coding methods. The results of the analysis were used to identify the primary indicators of competitive ability in the electronic banking system. In the next step of this research, Delphi technique was used to consult electronic banking experts about the primary indicators derived from the semi-structured interviews and the theoretical literature. In the final stage, seven indicators were confirmed. They include quality of services, improvement of service channels, service innovation, use of new technologies, advertisement, customer-orientedness, and bank reputation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدمحمدرضا حسینی پور |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی،دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

محمدمهدی پرهیزگار |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

میرزاحسن حسینی |
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

علی اکبر جوکار |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1329_2f1f300d01b6ecf9cdb372c4715466cd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-1259224.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات